Auto vajab ka talve eel hooldust

Merit Männi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
CarStop Paide esinduse juhataja Heiki Pillesson annab nõu, et talve jooksul  tasub uksetihendeid silikoonõliga pihustada paar-kolm korda. See tagab, et autoukse saab kergemalt lahti ka krõbekülmadel ilmadel.
CarStop Paide esinduse juhataja Heiki Pillesson annab nõu, et talve jooksul tasub uksetihendeid silikoonõliga pihustada paar-kolm korda. See tagab, et autoukse saab kergemalt lahti ka krõbekülmadel ilmadel. Foto: Andrus Eesmaa / Järva Teataja

Et autoomanik saaks muretult talvele vastu minna, tuleb neljarattalise sõbra tehniline seisukord külmade eel üle kontrollida.

Esimesed külmemad ööd sel nädalal on autoomanikke juba ebameeldivalt üllatanud: ongi käes aeg, kui hommikut peab alustama autoakent jääst puhtaks kraapides.
Ka teeolud muutuvad järjest talvisemaks ja keerukamaks ning veel vaid loetud päevad kehtivad maanteedel suvised kiirusnormid.
Jäätunud akendega sõitu alustada ei tasu
Kui inimene võitleb külma vastu end soojemalt riietades, siis kindlasti ei tasu unustada oma neljarattalist sõpra. Õige kohtlemise korral ei jäta ta teid hätta ka kõige karmimal talvel.
Paljudele roolikeerajatele tähendab sõiduki talveks ette valmistamine vaid seda, et ta paneb kinni aja rehvivahetustöökojas. Tegelikult tuleb varuda aega ja lasta kogu auto asjatundjal üle vaadata.
Türil asuva rehvivahetustöökoja omanik Peep Raudsepp ütles, et rehvivahetuse ja auto vahatamise kõrval on oluline kontrollida auto tulesid. «Tuled peavad olema reguleeritud nii, et ei pimestaks vastutulejaid liialt,» täpsustas ta.
Ka salongifiltrit tuleb kontrollida. «Kui salongifilter on must, ei suuda tuulutusventilaator salongi enam kuivaks puhuda, tekib kondenatsioonivesi ja nii tuleb talvehommikul lisaks väliklaasilt jääd kraapida ka autost seestpoolt,» põhjendas Raudsepp.
Hommikuti on Raudsepp Türi linna vahel näinud liiklemas autosid, mille esiklaas on seest udune ja juht piilub välja vaid kitsukesest vaateavast justkui tankist. «Sellega seavad nad ohtu nii enda kui ka kaasliiklejate elu,» lisas ta.
CarStop Paide esinduse juhataja Heiki Pillesson soovitab talveks valmistudes kõigepealt vahetada ära rehvid – et need vastaksid talvetingimustele.
Väga tähtis on Pillessoni meelest puhastada ja silikooniga töödelda uksetihendeid, nii on kindel, et autoukse saab kergelt avada ka kõige krõbedama külmaga talvehommikul. «Uksetihendite ühekordsest hooldusest talve hakul ei piisa, seda protseduuri tasub hooaja jooksul paar-kolm korda teha,» soovitas ta.
 Välja tuleb vahetada ka klaasipuhastaja harjad. «Vaadake üle ka auto tuuleklaas: et see ei oleks liiga kulunud või veel hullem – praguline, kulunud klaas vähendab teatavasti kohe ka nähtavust,» õpetas Pillesson.
Ka Pillesson peab tähtsaks, et auto tuled oleksid reguleeritud. «Ülejäänu on juba nii-öelda rutiinne töö: kontrollida üle aku, vahetada suvine klaasipesuvedelik talvise vastu, vahetada ära jahutusvedelik, sest külmakindel jahutusvedelik hoiab ära mootoririkked.
Kühvel ja hari peavad varuks olema
Pillesson tunnistas, et autoomanikud on viimastel nädalatel läinud agaraks selles suhtes, mis puudutab sõiduki ettevalmistust talvehooajaks. «Käiakse vahetamas tuuleklaase ja kojamehi ning kui klient toob oma auto hooldusse, siis väiksemad tööd, nagu tihendite silikoonimine, tulede kontroll ja muud elementaarsed asjad, kuuluvad juba hoolduse sisse,» selgitas ta.
Ja loomulikult soovitas Pillesson varuda autosse lumekaabitsa, -harja ja kühvelgi ei teeks paha, mida on näidanud viimased lumerohked talved. «Ja lukuõlipudelit võiks hoida ikka taskus, mitte autos, sest praktika näitab, et kui hommikul on lukk külmunud, on autos asuvast õlipudelist vähe kasu,» lausus ta.

TEAVE

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles