Katselõik aitab ehitada sohu uutmoodi teed

Birgit Itse
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Võõbu rabadesse ehitatud katselõik aitab uut, neljarealist Tallinna–Tartu maantee Kose-Mäo lõiku ehitada hoopis uutmoodi.
Võõbu rabadesse ehitatud katselõik aitab uut, neljarealist Tallinna–Tartu maantee Kose-Mäo lõiku ehitada hoopis uutmoodi. Foto: Dmitri Kotjuh / Järva Teataja

Maanteeamet kasutab Kose-Mäo teelõigu ehitusel teadusuuringut, mis valmis eelmisel aastal Võõbusse tehtud katselõigul. Erinevused varem tehtud maanteedest ilmnevad juba valmivas projektis.

Teisi ehitusmeetodeid hakkas amet otsima seetõttu, et 1998. aastal kinnitatud neljarealise Tallinna–Tartu maantee Kose-Mäo lõik läbib 40 protsendi ulatuses turbaalasid.

Kohati on neil aladel turba sügavus kuni viis meetrit. Aladest mööda minek tähendaks viit lisakilomeetrit, aga läbiminek umbes 16 kilomeetri pikkuses sohu täiesti uue tee ehitamist, sealhulgas muldkeha rajamist.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles