Rämpssõnumite lõpetamiseks tuleb kiiresti reageerida

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Avastades mobiiltelefoni arvelt summa teenuse eest, mida teadlikult pole tellitud, on suure tõenäosusega tegu perioodilise sisuteenusega.

tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja
Meelelahutuslikke sisuteenuseid reklaamitakse nii ajakirjades, lehtedes kui ka televisioonis. Lisaks eespool mainitud kanalitele on viimastel aastatel väga levinud ka internetiportaalides reklaamitavad veebipõhised mängud ning testid, mille läbimine võib pahatihti lõppeda perioodilise sisuteenusega liitumisega. Viimasel ajal on liitumislõkse olnud isegi pealtnäha tavaliste loosimiste taga.
Tingimused tuleb
hoolega läbi lugeda
Esmapilgul on meelelahutusliku teenuse tellimine tõepoolest arusaadav ja tundub ühekordse tegevusena.
Enamik internetis levivaid teste toimib samal põhimõttel. kui küsimustele vastatud, tuleb sisestada nõutud lahtrisse oma telefoninumber. Varsti saadetakse tarbijale SMSi teel kood, mille ta tulemuste teadasaamiseks sisestama peab.
Tarbijail tuleks tähelepanu pöörata sellele, et kui loosimises või testis osalemiseks on vaja sisestada oma mobiilinumber, siis on tõenäoliselt tegemist perioodilise sisuteenusega.
Mobiilile laekunud koodi sisestamise hetkest on tarbija sõlminud teenusepakkujaga pikaajalise lepingu, mille põhjal saabuvate sms-ide ja muu meelelahutusliku sisu eest tuleb iga kuu tasuda. Summa lisandub telefoniarvele seni, kuni klient ise lepingu katkestab.
Paljud sellelaadseid teenuseid pakkuvad reklaamid ja keskkonnad on üles ehitatud nii, et teenust puudutav info ja osalemistingimused pole küllalt selgelt välja toodud, on väga väikses kirjas või ei eristu muust tekstist.
Seetõttu jäävad tingimused pahatihti ka märkamatuks. Enne tegutsema asumist ongi tarbija olulisim ülesanne otsida üles teenuse kasutamise tingimused ja need läbi lugeda.
Varsti kirjutatakse
ette juhend
Tasub teada, et sisuteenuseid saavad tellida endale ka kõnekaardi omanikud, kellel mobiiliteenuse tarbimiseks laetud summast võetakse konkreetse aja tagant maha sisuteenuse eest ettenähtud summa.
Juhul kui kõnekaardile mõnda aega raha ei laeta, võetakse teenuse eest maksmata summa maha siis, kui kõnekaarti laetakse.
Lastevanemad, kelle lapsed võivad enesele teadmata perioodiliste sisuteenustega kokku puutuda, saavad pöörduda mobiilsideoperaatori poole ja paluda, et operaator tasuliste numbrite kasutuse ära keelaks.
Kui tarbija on teadlikult või kogemata tellinud perioodilise sisuteenuse, kuid soovib seda mingil ajal lõpetada, tuleb saata sõnum sisuga «stop» või «stopp» samale numbrile, millelt teenus tellitud sai. Sõnumile ei pruugi järgneda kinnitavat vastust, et teenuse tellimine on lõpetatud.
Et probleeme ja küsimusi perioodiliste sisuteenustega laekub tarbijakaitseametisse viimasel ajal järjest rohkem, on amet otsimas tõhusaid lahendusi nimetatud reklaamvõtete keelustamiseks ning valmis esitama ka vajalikud seadusemuudatuse ettepanekud.
Läbipaistvuse suurendamise huvides peaksid sisuteenused olema ühekordsed. See tähendab, et tarbija soetab endale teenuse ja hiljem esitatakse talle vaid ühekordne arve.
Teine võimalus on muuta perioodilise teenuse tellimist, mille korral klient, kes pole näiteks kuu aja jooksul teenust kasutanud või tellinud, kustutatakse nimekirjast.
Samuti võiksid sisuteenuse pakkujad olla klientide suhtes tunduvalt vastutustundlikumad, teavitades inimesi selgemalt ja järjepidevamalt teenuse tingimustest ning lõpetamise korrast.
Märtsi keskel allkirjastatakse tarbijakaitseameti operaatoritele ja meelelahutusteenuste pakkujatele välja töötanud juhend, kuhu on koondatud kõik nõuded ning soovitused, millest teenusepakkujad peaksid lähtuma.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles