Kampaania „Mul on kõik OK!“ julgustab noori oma muredest rääkima

Kuido Saarpuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Eile algas kahenädalane teavituskampaania „Mul on kõik OK!“, mille  eesmärk on suurendada noorte teadlikkust vaimsest tervisest, julgustada neid oma probleemidest rääkima ja abi otsima. 

 

„Rohkem kui pooled täiskasvanute vaimse tervise probleemid on  saanud alguse lapseeas, mistõttu on eriti tähtis, et lapsed ja noorukid julgeksid õigel ajal oma murest rääkida ja ka last ümbritsevad täiskasvanud märkaksid seda,“ ütles rahvatervise programmijuht Elis Haan. „Viimase nelja aasta jooksul on Eestis Norra toetustega loodud  võimalusi saada vaimse tervise kohta abi ja nõustamist. Nüüd tuleb julgustada noori ka rohkem abi otsima, et keegi ei jääks oma murega üksi.“

Kampaania on eelkõige mõeldud 13–16aastastele noortele, et vähendada valehäbi, mis takistab neid õigel aja abi küsida. Selleks suunab kampaania noori veebikeskkondadesse www.peaasi.ee ja www.enesetunne.ee ning vaimse tervise keskustesse ja kabinettidesse.

Kampaania kestel näevad noored videoklippe veebis, kinodes ja sotsiaalmeedias. Lisaks kutsutakse neid üles oma muresid jagama ja abi otsima.

Kampaania aluseks on loovusfestivali Kuldmuna noortekonkursil Pesamuna osalenud töö, mille autorid on Marita Tambelt ja Bruno Palmik.

„Mul on kõik OK!“ kampaania on osa Norra toetuste programmist „Rahvatervis“, mille põhirõhk on laste vaimse tervise teenuste arendusel ja valdkondade võrgustikutöö edendusel.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles