Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >

Lugeja kogemus: CNG autoga sõidan 13 euroga 400 kilomeetrit

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Saada vihje
Rainer Eidemiller | FOTO: Dmitri Kotjuh/ J

Järva Teatajas avaldatud uudise peale, et maakonda, täpsemalt Imaverre, Türile ja Paidesse peaksid lähiaastatel tulema CNG tanklad, tulema võttis toimetusega ühendust vastava autoga sõitja, Järva maasekretär Rainer Eidemiller.

Eidemiller kinnitas, et ta on aasta aega sõitnud CNG autoga ja on sellega ülirahul, ainuke puudus ongi olnud, et tankimas tuleb käia kaugel. „Meil on praegu viis tanklat, kõik automaatsed ja toimivad ilusti. Hind on u 73 senti/kg, mina tangin korraga u 18kg ja sõidan sellega maha u 400 km. Samas Lätis on hind vist juba ligi euro, ainuke tankla on Riias ja see ka ei tööta. Leedus on hind ka u 1 euro, üks tankla on Kaunases, mis töötab ainult kell 8-9 hommikul või telefoniga tellimise peale. Vilniuses üks kuidagi arhailiselt mõjuv tankla, kus tanklaoperaator peab appi tulema ja mis üsna kindlalt näitab ka valesti,” tõi ta näiteks. „Kui nüüd Eestis aktsiisi puhul suudetakse CNG-le ja LNG-le säilitada soodustused, siis vähemalt selles valdkonnas võime eestlastena uhkust küll tunda.”

SA Keskkonnainvesteeringute Keskusele (KIK) laekus biometaani tanklate taotlusvooru 31 projekti, millele soovitakse toetust kokku enam kui 5,6 miljonit eurot. Koos toetuse taotlejate omafinantseeringuga on projektide kogumaksumus üle 16,4 miljoni euro. Riigipoolse rahastuse saavad projektid selgitab KIK välja mai lõpuks.

Tallinnasse on plaan rajada 4, Tartusse ja Jõhvi 3 ning Haapsallu, Pärnusse ja Rakverre 2 surugaasi tanklat. Lisaks planeeritakse tanklad Paidesse, Türile ja Imaverre.

Biogaasitankla Kristianstadis Rootsis. / Johan Spanner / NYT / Scanpix

Keskkonnainvesteeringute Keskuse kommunikatsioonijuht Elina Kink ütles, et praeguses etapis, kui taotlused on alles hindamisel ja toetuse saajad pole selged, nad väga detailselt projektide sisu avada ei saa.

Igal juhul on plaan, et Imavere tankla võiks tegevust alustada juba käesoleva aasta lõpus. Türi tankla valmimise plaan on järgmise aasta lõpp ning Paide projekti plaanitakse alustada järgmisel aastal ning lõpptähtaeg on kavatsuste järgi 2020.

Täpne tegevuskava vaadatakse koos taotlejaga üle taotluse hindamisel.

Tagasi üles