Erivajadustega laste vanemad peavad kooliaasta alguses lisaks vihikute ostmisele tähelepanu pöörama veel ka erivajadustega laste abivahendite soetamisele. Lasteterapeut Nansy-Kirsti Makisaka soovitab ostuga mitte kiirustada ja esmalt vahendit üürida, et veenduda selle sobivuses.
Kooliaasta algus paneb erivajadustega laste vanemad uusi abivahendeid otsima
"Abivahendi vajadust tasuks esmalt hinnata koos terapeudiga ja spetsialisti toel erinevaid lahendusi otsida,” soovitas Makisaka, lisades, et ostuga ei maksa kiirustada. “Kuna abivahendiga harjumine võtab aega, siis soovitan esmalt vahendi üürile võtta,” selgitas naine. “Abivahendi üürimine on mugav ja soodne viis parima lahenduse leidmiseks, seda eriti väikelaste puhul, kes kasvavad kiiresti ning kelle vajadused võivad sellest tulenevalt üsna kiirelt muutuda.”
Makisaka tõi välja, et laste erivajadused ja perekondade vajadused on väga erinevad. Lisaks mängivad abivahendite valikul olulist rolli nii kodune kui kooli õpikeskkond. “Abivahendeid kasutab iga laps just seal, kus ta viibib - näiteks esmaspäevast reedeni koolis käies peab lapse seisulaud ja eriiste olema koolis. Tihti on lapsevanematel soov abivahendeid kasutada nii kodus kui ka koolis, seega tekib vajadus kahe ühesuguse abivahendi järgi,” andis terapeut mõtteainet.
Erivajadustega koolilapse jaoks on pisimgi detail oluline. Väga levinud on eriistme kasutamine. Eriiste tagab lapsele õige istumisasendi ning kõrguse, toestab keha ja vajadusel pead. Eriistmetele on võimalik lisada ka ette laud, küljetoed, käetoed ning erinevaid kinnitusrihmasid keha ja istumisasendi toetamiseks.
Invaru abivahendikeskus tuletab vanematele meelde, et uue kooliaasta alguses tuleks tähelepanu pöörata nii abivahendi seisukorrale kui ka soodustingimustel soetamiseks vajalike dokumentide olemasolule. “Kindlasti tuleks veenduda, kas abivahend pole suvega lapsele väikeseks jäänud ning vajab seetõttu reguleerimist või kohandamist,” tuletas Makisaka meelde.