Sooduskupongid aitavad raha kokku hoida

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Andrus Eesmaa / Järva Teataja



Internetiportaalides, näiteks cherry.ee’s ja tasty.ee’s müüdavad kupongid võimaldavad klientidel tooteid ja teenuseid osta tavahinnast ligi poole odavamalt ning ettevõtjatel koguda kasutajaid uutest  sihtrühmadest.
Türilane Mari Kirss kuulis sooduskuponge pakkuvatest kodulehtedest umbes aasta tagasi õe kaudu, kes oli nendega varem tuttav.
Praegu jälgib ta eraldi lehtede asemel ühist portaali pakkumised.ee, mis koondab endasse erinevates keskkondades müügil olevaid kuponge.
Kirss märkis, et kasutab kodulehte üsna sageli, eriti kui otsib parasjagu mingit koolitust või reisi. «See on väga hea koht ja sealt leiab suurepäraseid pakkumisi,» sõnas ta.
Seni on Kirss sooduskuponge kasutanud nii patsipunumise kui ka jumestuskoolitusele minekuks. «Vautšeritega saan end oma tööga seotud aladel odavamalt täiendada,» põhjendas ta. «Koolitused olid umbes poole soodsamad.»
Kodupidu läks igavaks
Samuti tähistas Kirss oma sünnipäeva ühes Tallinna söögikohas, mille kupongiga sai ta söögi osta poole odavamalt. «Hakkasin mõtlema, et kodus peopidamine on igavaks läinud, ja leidsin selle võimaluse,» sõnas ta.
Portaali kaudu soetatud teenused on Kirsi kogemust mööda siiani kirjeldustele vastanud ja ta on pakutavaga rahule jäänud. «Cherry.ee kasutamisel peab küll arvestama, et sealt saab vautšerit soetada ühe päeva jooksul, kuid teistes kohtades on ka kolmepäevaseid pakkumisi,» selgitas ta.
Kirss lausus, et suvisel ajal on tekkinud võimalus osta reiside sooduskuponge ja nii odavamalt külastada näiteks mõnd Eesti saart või turismitalu. «Sellised pakkumised kestavad ka nädal aega, seega on võimalus selle ajaga seltskond kokku saada,» lausus ta. «Olengi järgmiseks mõelnud minna sooduskupongiga mõnele saarele või teise Eesti otsa, sest nii ei pea ma ise kalli hinnaga majutust ja transporti otsima.»
Valgehobusemäe suusa- ja puhkekeskuse projektijuht Kalju Kertsmik ütles, et eelmisel talvel müüs keskus sooduskuponge esimest korda ja selle aja jooksul oli neil ligi 200 kasutajat.
Kertsmik märkis, et mõte tekkis koostöös lumelauatreener Karel Kangroga, kel tuli internetiportaalides ringi vaadates mõte ka Valgehobusemäele nii külastajaid juurde leida.
Kertsmik lausus, et keskus tahtis pakkuda täispaketti, et inimesed saaksid laenutada lumelaudu, kasutada tõstukit ja tuubirada ning kohapeal ka süüa.
Kvaliteet peab säilima
Kuigi keskus pakkus kuponge tavahinnast 10–30 protsenti odavamalt, tasus äri Kertsmiku hinnangul ära sellest hoolimata. «Tõime Valgehobusemäele uue sihtrühma, samuti meelitasime inimesi kasutama  mäge veebruaris ja märtsis,» selgitas ta.
Valgehobusemäe kuponge said inimesed osta portaalist cherry.ee, sest Kertsmiku hinnangul on see kõige aktiivsem leht.
Teistele ettevõtjatele soovitas Kertsmik otsida erinevaid lahendusi, mida portaalid pakuvad. «Samuti on tähtis, et teenused vastavad lubatud kvaliteedile.»

Kuidas ennetada  probleeme sooduskupongide ostmisel

•Enne sooduskupongi ostmist lugege tingimused korralikult läbi.
•Enne kupongi ostmist võrrelge soovitud toodete või teenuste hindu teiste pakkutavaga.
•Enne ostu tegemist kontrollige interneti teel või kohapeal, kas ettevõte tegelikult ka tegutseb.
•Uurige äriregistrist ja internetist, kui kaua vahendaja on tegutsenud ja kas ostjatel on varem arusaamatusi tekkinud.
•Interneti vahendusel ostetud sooduskupongist on võimalik 14 päeva jooksul loobuda ja  raha tagasi küsida.
•Taganemise korral on teil õigus tagasi saada kupongi eest tasutud summa, mitte teenuse tegelik maksumus.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles