Esimesed elektriautod sõidavad Albus ja Amblas

Birgit Itse
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Jalakäijad ja jalgratturid peavad tähelepanu teritama, sest uuel nädalal, kui viis Järvamaa omavalitsust saavad elektriauto kätte, suureneb mootorimürata läheneva auto tõenäosus.
Kui esialgu lubati elektriautosid Järvamaale jaanipäevaks, on nüüd on selgunud, et Järvamaa omavalitsuste soovitud 21 elektriautost esimesed seitse saab kätte järgmise nädala jooksul lähimast Silberauto esindusest. Näiteks Albu ja Ambla valla esindajatel tuleb kahe auto järele sõita Rakverre.
Silberauto Mitsubishi müügidirektor Üllar Born kinnitas, et enne auto kätteandmist peab kohapeal läbima koolituse. «Sõidu poolest Mitsubishi elektriautol tavalise bensiini- või diiselmootoriga autoga võrreldes suuri erinevusi pole, küll aga tuleb jälgida pisut teisi näidikuid,» selgitas ta. «Samuti näitame, kuidas autot laadida.»
Sõitmisega seonduv olulisim erinevus on Borni meelest tähtis hoopis kaasliiklejaile, eriti jalakäijaile ja jalgratturitele, sest sellist mootorimüra nagu teised sõidukid elektriautod ei tee. «Kuigi autol on peal hoiatussüsteem, mis vaikse pininaga oma lähenemisest märku annab, ei ole see siiski nii vali kui mootorimüra,» lausus ta. «Kes kõrvaklappidest raadiot või muusikat kuulavad, need kindlasti seda ei kuule.»
Albu vallas saavad elektriauto oma kasutusse sotsiaal- ja lastekaitsenõunik ning Ahula sotsiaalse varjupaiga juhataja Marika Tuherm.
Albu vallavanema Kalju Kertsmiku ütlust mööda kulub uue auto kasko- ja liikluskindlustusele aastas 425 eurot. Kuigi lisanduvad hoolduskulud ja elektritarbimine, näeb Kertsmik siiski kokkuhoiuvõimalust. «Enam ei pea maksma sõidukompensatsiooni, mida on tulnud teha umbes 400 kilomeetri eest kuus,» märkis ta.
Ambla vallavanem Rait Pihelgas ütles, et autod on mõeldud kõigile sotsiaalhoolekande töötajatele. «Kui on mingi sotsiaalne juhtum ja lastekaitsetöötajal vaja minna seda lahendama, siis võimaluse korral saab ta võtta elektriauto,» täpsustas ta.
Ambla valla sotsiaaltöötaja Kat­re Mägi on käinud juba sotsiaalministeeriumi infopäeval. Kuigi ta proovisõitu teha ei saanud, ta auto kasutamise oskuste pärast ei pabista. «Enne auto kättesaamist on ju võimalik kõiki asju küsida,» sõnas ta.
Kas ja kui palju elektriauto Ambla vallas kokkuhoidu annab, on Mägi hinnangul raske öelda, sest viimased kaks aastat on vald osalenud Lääne-Viru omavalitsuste liiduprojektis, mis toetab sotsiaaltransporti maapiirkondades. «Projekt lõpeb maiga ning eks pärast seda meie vallale koormus suureneb,» ütles ta.
Elektriauto ülalpidamis- ja hoolduskulud on plaanitud üldautokuludesse suurusjärgus 2000 eurot, ent kui palju tegelikult kuluma hakkab, on vallavanem Rait Pihelga meelest vara öelda, praegu lähtub vald sotsiaalministeeriumi ja Silberauto andmetest.
Sotsiaalministeeriumi pressiesindaja Helena Nõmmik ütles, et järgmisel nädalal jõuavad elektriautod ka Kareda, Koigi ja Imavere valda.
Esmaspäevaks saadab ministeeriumi projektijuht Merle Ploompuu autode VIN-koodid Paide linnavalitsusele, Järva-Jaani vallavalitsusele ja Koeru vallavalitsusele. «Suure tõenäosusega jõuavad ka ülejäänud autod kasutajateni mai jooksul või äärmisel juhul juuni algul,» teatas Nõmmik.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles