Türi koolijuht ei poolda kahe uue kooli moodustamist

Merili Nikkolo
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Türi gümnaasiumi algklasside maja
Türi gümnaasiumi algklasside maja Foto: Andrus Eesmaa / Järva Teataja

Türi gümnaasiumi direktor Veiko Valang leiab, et Türil kahe uue kooli moodustamine midagi head kaasa ei too.

Türi gümnaasiumi direktor, volikogu Isamaa ja Res Publica Liidu fraktsiooni kuuluv Veiko Valang lausus, et rõõmsaks teda eelnõu sisu ei tee, sest reform peaks muutma midagi paremaks, kuid praegune eelnõu seda kindlasti ei tee.

Valangu hinnangul on selle variandi elluviimise puhul probleem, et õpilased jaotuvad koolide vahel ebaühtlaselt.

Valangu andmetel on praegu kahes koolis põhikooliõpilasi kokku 650 ja gümnaasiumiosas 210 noort. Valang lausus, et kuigi Türi gümnaasiumi hoone on väidetavalt projekteeritud 800 õpilasele, on olud muutunud ja keegi ei kujuta enam ette, et sinna mahuks nii palju lapsi. «Üks maja oleks nii täis, et saaksime paigutada lapsi nagu karpe,» arutles ta. «Kui majandusgümnaasiumi majas oleks 210 õpilast, jääksid ruumid pooltühjaks.»

Valang lisas veel, et isegi kui gümnaasiumiosas tekiks kolm paralleeli, ei pruugi õpetajatele ikkagi täiskoormusega tööd olla. «Noortega suheldes on selgunud, et paljudel on logistiliselt lihtsam sõita Paidesse kooli,» ütles ta.

Valang pooldaks pigem varianti, et koolid võiks viia ühtse juhtimise alla.

Eile käis Valang asja arutamas ka vallavanemaga, kes selgitas talle olukorda. «Ma saan aru, et on raske aeg, aga mõnel hetkel tuleb majandusest mujale vaadata, tuleb vaadata lastele otsa,» lausus ta.

Millise otsuse võiks volikogu eelnõu kohta teha, ei osanud Valang pakkuda. «Olen rääkinud volikogu liikmetega nii oma erakonnast kui ka koalitsioonist, aga nagu öeldakse, et issanda teed on äraarvamatud, ja praegu on volikogu otsus äraarvamatu,» tunnistas ta.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles