Olerexi tuleku Türile otsustab rahvas

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Tähelepanelikumad türilased on kindlasti kursis Olerexi sooviga rajada Türile uus, nüüdisaegne teenindusjaam. Selgitan, mis täpsemalt plaanis on, et algatada avalikku mõttevahetust.

Paide tänavale Konsumi kaubanduskeskuse kõrvale kavandatav teenindusjaam sarnaneb oma teiste Olerexi teenindusjaamadega üle Eesti.


Meie eesmärk on pakkuda külastajale ööpäev ringi täisteenust, kuhu kuuluvad kütused, kauplus, toitlustus ja erinevad lisateenused, nagu liikluskindlustuse sõlmimine, haagiste rent või rehvipumpamisseadmed.
Kindlasti ei hakka Olerex suruma Türi südalinna tüüpprojekti alusel ehitatud plekkputkat. Et teenindusjaam sobiks linna planeeringuga ja linlased võtaksid selle omaks, soovime jaama välisilme, liiklusskeemi ja ka pakutavate teenuste valikut kohandada linlaste soovidest lähtuvalt.


Oleme oma esialgset ettekujutust Türi jaamast juba tutvustanud Türi vallavolikogule, linnavalitsusele ja äriringkonnale. Oleme saanud palju väärtuslikku tagasisidet ja loodame, et detailplaneeringu käigus on võimalik konstruktiivset arutelu jätkata.
Samuti pole meil plaanis ehitada raskeveokitele mõeldud diislipunkti. Neile sobiv lähim Olerexi jaam on Paide ringil.
Olerexi Türi jaama klientuuri moodustaksid türilased ja need inimesed, kes juba Türi linna läbivad. Tõsi – aastaid on räägitud ümbersõidust Türi-Alliku kaudu ja võimalusest rajada jaam ümbersõidutee äärde.


Praegu peame siiski arvestama asjaoluga, et ümbersõiduteed pole ja ka linna seisukohast ei ole selge, kas kogu liikluse linnast eemale suunamine oleks linna huvides.
Kütuse olemusega kaasnevate keskkonna- ja plahvatusriskide vähendamise kallal tehakse pidevalt tööd kogu maailmas. Tulemused jõuavad meie igapäevaellu karmistuvate turvanõuete ja nendele vastava täiuslikuma tanklatehnika kaudu.


Tänapäeval on kütuse teekond läbi tankla igal sammul keskkonnast eraldatud ja mitu korda turvatud.
Kütus tuuakse jaama veokiga, mis pumpab kütuse maa-alusesse mahutisse. Tekkivad kütuseaurud ei satu mitte õhku, vaid pumbatakse tagasi autotsisterni.
Pumpamist kontrollib ületäitekontrolli seade, mis seiskab pumba, kui kütuse tase mahutis peaks tõusma ohtlikult kõrgele.
Maa-alune mahuti on topeltseintega. Kütuselekke puhul (mitte pinnasesse,vaid sisemisest mahutist välisesse) käivitub lekkealarm.


Mahutist jõuab kütus tankurisse läbi torustiku (hermeetiline, kontrollsurvestatud), mis on valmistatud antistaatilisest materjalist, vältimaks kütuse voolamisel tekkida võivaid staatilisi laenguid.
Tankureid kaitsevad pealesõidutõkked ja kütuse tilkumist maapinnale väldivad tilkumis­kindlad tankimispüstolid. Hajameelseid juhte, kes stardivad, püstol paagis, julgestavad kütusevoolikute ohutusklapid, mis katkestavad vooliku ilma kütuseleket tekitamata.
Peaks tankimisplatsil kütus siiski lekkima, tõkestatakse leke bioaktiivse absorbendiga. Lisaks on kogu jaama plats aluspinnasest isoleeritud õlikindla kangaga ja kogu platsile sadanud vihmavesi läbib enne kanalisatsiooni suunamist õlipüüduri.


Kui ka kliendid autot tankides ohutusnõudeid täidavad, ei kaasne teenindusjaamaga mingisugust plahvatus- ega lekkimisohtu.
Olerexi jaama rajamine toob Türi linnale kaasa praktilisi hüvesid. Jaama rajamisega kaasneb esiteks vähemalt neli uut töökohta. Linna keskuse turvalisust suurendab jaama ööpäevaringne videovalvesüsteem, mida linnaga koostöös on võimalik laiendada üle kogu ristmiku.


Kesklinna tekib vana puumaja asemele võimalus ööpäev ringi keha kinnitada ja tualetti kasutada. Lisaks parandab ühine liiklusskeem naaberkinnistuga liiklusvoogu ja parkimistingimusi, mis omakorda suurendab liiklusohutust.
Nagu öeldud, on Olerex Türi vallavolikogule esitanud taotluse algatada teenindusjaama rajamiseks detailplaneering.


Kui vallavolikogu otsustab detailplaneeringut mitte algatada, jääb jaamaehituse plaan kohe katki. Kui vallavolikogu planeeringu algatab, ei tähenda see veel jaama ehitamist. Küll avab detailplaneering võimaluse avalikuks aruteluks nii Olerexi jaama võimalikkuse kui miks mitte ka kogu kesklinna piirkonna edasise arengu üle.
Kas türilased soovivad oma linna uut kütusemüüjat, kes on valmis teenindusjaama rajamisel võimalikult palju linna soovidega arvestama?


Kas türilased soovivad näha oma kodulinna elujõulise piirkonnakeskuse või vaikse ääremaana, kust elu ringteid pidi mööda käib?
Mida saaks teha linnasüdamega selleks, et pidurdada noorte ja aktiivsete inimeste äravoolu? Detailplaneeringu algatamine annab hea võimaluse sellistele küsimustele vastuseid otsida. Elujõulised ärid ei taga linlastele mitte ainult mugavamat eluolu, vaid pakuvad ka tööd. Kui niisuguseid ettevõtteid on palju, väheneb inimeste äraminek suurematesse linnadesse.


Olerexi Türi jaam oleks üks oluline infrastruktuuriobjekt, mis võiks näidata eeskuju ja innustada ka teisi ettevõtteid Türil tegutsema ja töökohti looma.

Antti Moppel

Olerexi turundusjuht

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles