Jalgrattamuuseumis esitleti erilist jalgratast

Silvi Lukjanov
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Täna jalgrattamuuseumis peetud konverentsil esitleti Eestis toodetud erilise disainiga tänavajalgratast Viks, mis läheb 95 protsendi ulatuses müügiks välismaale.

Velonia Bicycles asutaja, omanik Indrek Narusk ütles erksat sinist värvi jalgratta juures seistes, et  pärast vene aega pole Eestis jalgrattaid toodetud, kuid tema teadis juba 12aastasest vanusest peale, et tahab oma elu siduda jalgrattaga. Nii tundus noorele inseneriharidusega mehele igav osta lihtsalt poest endale jalgratast. „Nii hakkasingi neid tootma, teeme juba mõned aastad käsitööna mitmeid mudeleid. See, mida täna siin näitame, on üks meie põhitoode, tänavasõidujalgratas „Viks“,“ tutvstas ta.

Selles tänavasõidujalgrattas ei tasu Naruski sõnutsi otsida midagi, mis on poes ostetatavatest parem, vaid pöörata lihtsalt tähelepanu tema erilisele disainile. „Ta püsib teel täpselt sama hästi kui kõik teised rattad, kuid ta on silmapaistvalt erilise välimusega,“ sõnas ta. „Võibolla on natuke sportlikum, ja sobib enam kiirust armastavale hipsteri tüüpi inimesele,“ lisas ta.

Kokku on ettevõte tootnud pea 300 jalgratast, neist tüüpi „Viks“ paarsada. Enamus toodangust läheb välisriikidesse. Tallinna lähedal täitsa nullist tehtud jalgrattaid võib kohata  Prantsusmaal, Itaalias, Ameerikas, isegi Aasias. Eestis on neid nii 15 tükki ja peamiselt Tallinnas.

„Järvamaal on see siia kaasavõetud ratas kindlasti esimene ja omalt poolt oleme valmis selle ka siia muuseumiss jätma, et huvilised saaksid käia vaatamas ja oma käega katsumas Eestis toodetud jalgratast,“ lisas Narusk.

Tänane jalgrattaajaloo konverents Eesti jalgrattamuuseumis Väätsal toimus ühisnädala raames ja sellel oli kümmekond huvilist.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles