Toiduliit: eestlased valivad üha enam tumeda šokolaadi

Järva Teataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tume sokolaad
Tume sokolaad Foto: Magnus Heinmets

Viimased turu-uuringud näitavad, et tumeda šokolaadi tarbimine Eestis kasvab.

Kui 2015. aastal moodustas tumeda šokolaadi tarbimine pea neljandiku (24,1%) kogu tahvlišokolaadide segmendist, siis 2017. aasta esimese üheksa kuuga on selle turuosa juba pea kolmandik (29,4%) kogu sektorist. Viimase 12 kuu jooksul tarbisid eestlased 675 tonni tumedat šokolaadi, mis on 80 tonni enam võrreldes eelmise aasta sama perioodiga.

Eesti Toiduliit koostöös šokolaaditootjatega on juba mitmendat aastat läbi viimas kampaaniat „Tükike tumedat teeb head“, et tõsta tarbijate teadlikkust ning edendada vastutustundlikku tumeda šokolaadi tarbimist. „Meie õnneks liigub ühiskond järjest tervislikuma ja teadlikuma toitumise suunas ja näeme, et inimesed valivad lettidelt aina enam just tumeda šokolaadi,“ kommenteeris Toiduliidu juht Sirje Potisepp ja lisas: „Tume šokolaad on hetkel tegemas selget võidukäiku!“ Olgugi et tumedal šokolaadil on mitmeid kasulikke omadusi, tuleb seda nagu teisigi toiduaineid tarbida mõõdukalt. „Eesti toitumissoovitused ütlevad, et päevas võib tarbida 15-16 grammi ehk 3 tükikest tumedat šokolaadi,“ selgitas Potisepp.

Ka šokolaaditootjad on Potisepaga ühel meelel: eestlased teevad toitumises üha enam teadikke ning tervislikke valikuid. „On näha, et tumeda šokolaadi tarbimine kasvab ja piimašokolaadi oma väheneb,“ ütles Kalevi tootegrupijuht  Jane Õunaste. „Usume, et tumeda šokolaadi tarbimise trend levib eestlaste seas veelgi,“ lisas Õunaste.

Fazeri maiustuste kategooriajuht Triin Aasma leiab, et kuigi turul on saadaval erineva kakaosisaldusega tumedad šokolaadid, kasvab lähiajal kõige enam suurema kakaoprotsendiga toodete müük. „Tuginedes meie tarbijate kommentaaridele, usun, et kasv puudutab kõige enam alates 70%-kakaosisaldusega tumedaid šokolaade,“ ütles Aasma.

Käsitöö šokolaaditoodete valmistamisega tegeleva Chocolala juhi Kristi Lehtise sõnul võimaldab tumeda šokolaadi mitmekülgne maitse- ja lõhnabukett luua mitmesuguseid unikaalseid maiustusi. „Tumeda šokolaadi kasutamise piire seab vaid igaühe fantaasia, sest see sobib kokku väga erinevate maitsetega,“ innustas Lehtis inimesi tumeda šokolaadiga katsetama.

Tumeda šokolaadi kampaania eesmärgiks on tutvustada kakaorohke šokolaadi häid omadusi, et tarbijaid veelgi enam harida ning nende teadlikkust tõsta. „Erinevad uuringud on näidanud, et tumedal šokolaadil on mitmeid omadusi, mis on head meie tervisele,“ selgitas Potisepp. „Näiteks võib tume šokolaad aidata kaasa kõrgenenud vererõhu alandamisele, stressi leevendamisele ning hea tuju loomisele,“ loetles Potisepp tumeda šokolaadi häid omadusi, rõhutades sealjuures teadliku ning mõõduka tarbimise olulisust.

Novembris ja detsembris toimuva kampaania raames pööratakse tähelepanu tumeda šokolaadi kasulikele omadustele, võimalustele tumedat šokolaadi kasutada köögikunstis ning tuuakse tarbijateni põnevaid fakte ja uusi teadmisi tumeda šokolaadi kohta. Kampaaniat viib läbi Eesti Toiduliit koostöös Eesti šokolaaditootjatega AS Kalev, AS Fazer Eesti ja OÜ Chocolala.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles