Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >

Valla- ja linnalehtedes ilmunud valimispropaganda võetakse luubi alla

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Saada vihje
FOTO: Tiit Reinberg / Järva Teataja

Erakondade rahastamise järelevalve komisjoni (ERJK) ja riigikontrolli koostöös valmis kohalike omavalitsuste ajalehtede monitooring, mille abil hakkab ERJK analüüsima valla- ja linnalehtede kaudu tehtud valimispropagandat, kirjutab rahvusringhäälingu uudisteportaal.

ERJK aseesimees Kaarel Tarand ütles, et tegemist on andmebaasiga, mille analüüs võtab aega. Tema sõnul on monitooring tooraineks ja see, kas esinenud on kuritarvitusi, selgub hiljem. "Võib-olla tuleb komisjonil teha ka mõningaid ettekirjutusi," ütles Tarand. "Kui on olnud kuritarvitamisi, siis selle üle otsustamiseks on meil vaja koguda lisaandmeid."

Tarandi sõnul teab iga avaliku elu jälgija, millistes väljaannetes on valimiste eel võimul olijad nii-öelda pildil olnud. Ta märkis, et üheks selliseks omavalitsuseks on olnud Tallinn, samuti Maardu, Narva ja Loksa. "Neis linnades on võimukandjad tõesti valimiste eel end kohaliku väljaande abil eksponeerinud" lausus ta.

Erakonnad peavad oktoobris olnud kohalike valimiste valimiskulude kohta aruande esitama käesoleva nädala jooksul. Erakonnad peavad valimiskulud välja tooma kvartaliaruandes ehk käesoleva aasta neljanda kvartali omad jõuavad komisjonile läbivaatamiseks jaanuaris.

216 munitsipaalväljaannet hõlmava ühiselt riigikontrolliga tellitud monitooringu põhjal tehtav analüüs annab komisjonile materjali, mille alusel hinnata, kas on märke juhtumitest, kus linna- või vallaväljaandeid on kasutatud valimiskampaanias valikuliselt erakondade, valimisliitude või kandidaatide huvides, teatas ERJK enne valimisi.

Vastavate ilmingute tuvastamiseks võrreldakse muu hulgas valimiseelse perioodi meediakajastuste iseloomu ja mahtu tavapärase meediakajastusega. Monitooringu tegi Balti Meediamonitooringu Grupp. (BNS)

Tagasi üles