Maanteeamet sõlmib lepingu Ardu–Võõbu neljarajalise lõigu ehituseks

Kuido Saarpuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Neljarealise Tallinn-Tartu maantee Kose-Ardu lõigu ehitus.
Neljarealise Tallinn-Tartu maantee Kose-Ardu lõigu ehitus. Foto: Eero Vabamägi

Homme allkirjastab Maanteeamet ehituslepingu Ardu–Võõbu neljarajalise lõigu ehitushanke edukaks pakkujaks tunnistatud AS GRK Infra ja Graniittirakennus Kallio Oy-ga. Lepingu kogumaksumuseks on 38 077 000 eurot.

 

„Õigeaegne Ardu–Võõbu teelõigu lepingu allkirjastamine võimaldab ehitajal maksimaalselt ära kasutada külma perioodi, et teha ehitustöid pehmetel pinnastel,“ ütleb Maanteeameti peadirektori asetäitja ehituse ja arengu alal Kaupo Sirk. „Ning seeläbi lõpetada koos Kose-Ardu ehitajaga terviklik Kose-Võõbu lõik 2020. aasta lõpuks.“

Ardu–Võõbu vaheline lõik on üks osa Kose–Mäo neljarajalisest maanteelõigust. Ardu–Võõbu 11 kilomeetri pikkuse lõigu ehitus algab 2018. aasta esimeses kvartalis ning kestab 32 kuud.

Kogu teelõigule ehitatakse keskpiirdega 2+2 sõidurajaga maantee, Mustla liiklussõlm ja sillad üle  Pirita ning Lintsi jõe.  Samuti on teelõigule kavandatud kaks puhkekohta ja üks ulukite läbipääsuks mõeldud ökodukt. Ristumised kõrvalmaanteede ja kohalike teedega on eritasandilised.

Tänasel Tallinna–Tartu maantee trassil olev Ardu–Võõbu teelõik jääb tervikuna teenindama kohalikku liiklust ja toimib vajadusel uue tee alternatiivina mitmesuguste eriolukordade puhuks. Uus teelõik on projekteeritud kiirusele 120 km/h.

Ardu–Võõbu lõigu projekteeris Kelprojektas UAB koos Reaalprojekt OÜ-ga.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles