Koolijuhi käsitus Paide riigigümnaasiumist (1)

Järva Teataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Urmo Reitav
Urmo Reitav Foto: Elmo Riig / Sakala

Minu ettekujutust mööda lähtub Paide riigigümnaasiumi käsitus paljuski Paide linna käsitusest ehk on põlvkondi väärtustav, perspektiivne, avatud, õppijakeskne ning dünaamilise juhtimisega ja ettevõtlik.

Urmo Reitav

Paide riigigümnaasiumi juht

Paide riigigümnaasium on kui minimudel piirkonnast – see on teadmuskool, ettevõtlikkust toetav, nüüdisaegse õpikeskkonnaga, hooliv ja loov kool. Neil kõigil sõnadel on sisuga tähendus, mis väljendub igapäevategevuses ja koolikultuuris.

Õppimine ja sellele pühendumine on meil esikohal. Paide riigigümnaasiumi õpilane tahab õppida ning lähtub oma huvidest, vajadustest ja tulevikuplaanidest.

Gümnaasium loob sobivad võimalused ja pakub valikuid, mis toetavad õpilase edasist karjääri ja õpinguid. Õppemoodulite ja valikainete koostamisel lähtume riiklikust õppekavast, riigigümnaasiumite senisest kogemusest ja kogukonna vajadustest. Õppetöösse kaasame piirkonnas tegutsevad valdkondlikud kompetentsikeskused. Koolis tegutseb õppenõustaja ja koolinoorsootöö on lõimitud õppetegevusse.

Õppijate seniseid kogemusi arvestame õppetöös, tähtis on noore areng ja õpihuvi, sõltumata sellest, kas pädevused on kujunenud formaalse, mitteformaalse või informaalse õppimise kaudu.

Paide riigigümnaasiumi õpetajad on oma ala eksperdid, kellele meeldib jagada oma teadmisi ja kogemusi ning kes on ka ise motiveeritud õppijad. Õpetajad ja töötajad lähtuvad kooli käsitusest ja toetavad igati oma eeskuju ja tegevusega selleni jõudmist. Õpetajaskond tegutseb koos, ühiselt – jagades üksteisega nii oma kordaminekuid kui ka proovikive. Õpetaja on eeskuju ja väärtuste kandja. Jaapani vanasõna «Meister ei õpeta, vaid loob õpetliku olukorra» kehtib ka Paide riigigümnaasiumis, kus õpe ja areng käivad osapoolte koostöös.

Väärtustame koolis muutunud õppimise ja õpetuse käsitust, rakendades seda tulemuslikult. Koolis töötab 21. sajandi õpetaja, kes hindab õpilase ja õpetaja vahetut interaktsiooni ning pidevat enesetäiendamist.

Kooli õpikeskkond on nii vaimselt kui ka füüsiliselt turvaline, innovaatiline ja toetab õppimist. Koolikultuuri märksõnad on hoolimine ja kaasamine. Õppekorralduse põhimõtted sarnanevad pigem ülikooliga ning toetavad õppurite enesejuhtimist ja iseseisvumist. Iga õppija on valmis ja suuteline oma tegevust eesmärgistama ja hindama.

Kool lähtub riigigümnaasiumite kvaliteedikokkuleppest ja järgib sealseid põhimõtteid. Juhtimises ja töös lähtume avatusest, osalusest, uuendus- ja koostöömeelsusest, sünergiast ja säästlikkusest.

Paide riigigümnaasium on esimene partner ideede elluviimisel, seda nii linnale kui ka maakonnale, kohalikule kogukonnale, haridus- ja teadusministeeriumile, ülikoolidele, ettevõtetele, teadus- ja haridusasutustele jt.

Vaid koostöös on võimalik saavutada püstitatud eesmärke ja ideid, kus rakendame loovaid õppemeetodeid ja uusi tehnoloogiaid, kasutame innovaatilisi lahendusi, loome väärtust.

Õppijate arengut toetavas koolis soovin ma ise õppida ja töötada. Nõnda kõlab see kui unistus, mille poole püüelda või mis pole nii kättesaadav. Kuid pean tunnistama, et olen õppinud ja töötanud sellistes koolides ning lähtudes oma eesmärkidest ja unistusest, on see täiesti teostatav ja saavutatav.

Areng on võtmesõna. Kuid selleks, et seda näha või hinnata, on vaja seda mõista. Ehk mõtestatud tegevust ja arengu mõtestamist. Meie koolis mõistab igaüks, mis on kooli ja hariduse eesmärk, kes on õppija, mis on õppimine ja kes on õpetaja.

Vaatamata oma vanusele, soole, elukohale, huvidele või taustale – eesmärk on areneda nii vaimselt, füüsiliselt, intellektuaalselt, emotsionaalselt kui ka sotsiaalselt. Igaühe mitmekülgne areng on keskmes. Ja meeles mitte kontrollihetkedel või hindamisel, vaid kogu aeg.

Minu ettekujutus Paide riigigümnaasiumist võib tunduda ehk liiga ambitsioonikas või teostamatu, kuid mina seda ei arva. Usun sellesse, olen valmis reageerima vastavalt vajadustele ja muutustele ning teostama plaani. Oma senise elu- ja töökogemuse jooksul olen pidanud palju seisma uuenduste elluviimise eest, neid kaitsma ja põhjendama, trotsides vastuseisu ja kriitikat.

Oma käsitusele, väärtustele ja uskumustele kindlaks jäädes olen jõudnud lähemale või saavutanud unistuste teostumise, eesmärkide täitmise ja sihile jõudmise.

Oleme põlvkondi väärtustav, perspektiivne, avatud, õppijakeskne ning dünaamilise juhtimisega ja ettevõtlik kool. Paide riigigümnaasum on avatud ettepanekutele, läbirääkimistele ja koostööle!

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles