Kodumaist biometaani kasutavad autod saavad rohemärgise

Kuido Saarpuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: MKM

22. novembril toimunud biometaanile pühendatud konverentsil „Rohegaas – sild tuleviku kütusteni“ tutvustati uut rohemärgist, mis rõhutab keskkonnateadlikku suhtumist ning näitab kodumaise taastuvkütuse kasutamist sõidukis.

 

„Eesti on võtnud eesmärgiks tõsta taastuvenergia kasutamine transpordisektoris 10 protsendini aastaks 2020 ning seetõttu asus riik arendama biometaani turgu,“ ütles Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi energeetika asekantsler Ando Leppiman. „Lisaks rohegaasi tootmise ning sobivate tankimisvõimaluste rajamise toetamisele on oluline ka teavitustegevus, innustamaks taastuvkütuse kasutamist nii eraautos, transpordiettevõtetes kui ka ühistranspordis.“

Asekantsler lisas, et Eestis toodetud biometaan on keskkonnasõbralik ja pikas perspektiivis stabiilsema hinnaga kui importkütused ning selle kasutamine parandab Eesti energiajulgeolekut. „Kodumaise taastuvkütuse tutvustus- ja turundustegevus on tavaline praktika ka teistes Euroopa riikides – samas näiteks Soomes ja Rootsis on rohemärgis kasutusel isegi laiemalt kui ainult transpordis ning selle kleebise võivad oma uksele kinnitada nii tööstus- ja toitlustusettevõtted, kus tööprotsessis kasutatakse ainult taastuvat biometaani,“ ütles ta.

Asekantsler lisas, et Eestis toodetud biometaan on keskkonnasõbralik ja pikas perspektiivis stabiilsema hinnaga kui importkütused ning selle kasutamine parandab Eesti energiajulgeolekut.

Eleringi kommunikatsiooni projektijuht Andres Kärssin lausus, et rohegaasi teemalisele veebilehele www.biometaan.info lisatakse peagi teave rohemärgise kleepsude jagamise kohta, samuti lisatakse sinna stiiliraamat huvilistele, kes soovivad rohemärgist ise valmistada või selle kujunduselemente kasutada. „Rohemärgise kasutuskohti tuleb iga päev juurde ning teisalt saame kleepsudega varustada need sõidukid, mille keskkonnasõbralikkusest tavakasutaja senini suurt midagi teada ei pruukinud – olgu need siis Pärnu linnaliini gaasibussid või Taxify gaasitaksod,“ lisas ta.

Rohemärgisel on lisaks kujundlikele keskkonnasäästlikele sümbolitele ning eestimaisuse viitele kasutatud laiema arusaamise huvides ka biometaani rahvusvaheliselt levinud lühendit „BioCNG“. Rohemärgis pole ametlik sertifikaat, vaid näitab Eesti päritolu taastuvkütuse kasutamist. Märgist võivad kasutada kõik, kes tangivad siinsetes surugaasitanklates kodumaist biometaani.

Rohemärgis on soovitatav paigaldada sõiduki tagaklaasile või -luugile, kütuseluugile või selle kõrvale või muusse sobivasse kohta sõidukil. Märgist võib kasutada ka kütusetankuril.

Rohemärgise on välja töötanud Elering koostöös Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi ja Keskkonnainvesteeringute Keskusega (KIK), järgides biometaani turuosaliste soovitusi ja vajadusi.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles