Mäosse kerkib bussiterminal

Tiit Reinberg
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Praegu peavad Tartusse sõitvad inimesed ootama bussi lageda taeva all, kuid juba järgmisel aastal pääsevad nad bussiterminali ooteruumi sooja.
Praegu peavad Tartusse sõitvad inimesed ootama bussi lageda taeva all, kuid juba järgmisel aastal pääsevad nad bussiterminali ooteruumi sooja. Foto: Andrus Eesmaa / Järva Teataja

Järgmisel aastal ehitatakse Mäo kolmnurka viis miljonit krooni maksev bussiterminal, mille naabrusse peaksid lähiajal kerkima ka motohall ja Mini-Eesti teemapark.

Järvamaa ühistranspordi keskuse tegevdirektor Harri Lepamets ütles eile hommikul, et tegelebki parasjagu bussiterminali teemaga.
Lepametsa selgitusel tuleb terminal Mäo kolmnurka, kus praegu laiub veel põllumaa. «Kogu ala suurus on kaks hektarit, mis kõik kohe ehituse alla ei lähe,» sõnas ta.
Maja saab hiljem
suuremaks ehitada
Ehitusmaa kuulub küll riigile, kuid Lepamets ei näe ohte, mis takistaksid riigilt maa saamist.


Majandusbuumi ajal olid ehitusplaanid suurejoonelisemad, aga praegu on maakonna omavalitsusjuhid otsustanud paarisajaruutmeetrise hoone kasuks.
Sinna mahub 83ruutmeetrine ootesaal, tualetid ja 50-60 ruutmeetrit pakiveoettevõttele. «Teeme sellise väikese majakese võimalusega seda hiljem suuremaks ehitada,» lisas ta.
Et Mäost sõidab läbi palju inimesi, nende hulgas hulgaliselt turiste, loodab Lepamets edaspidi terminalis ka turismiinfopunkti töötamas näha.
Sama tähtsaks, kui on soe ooteruum, peab Lepamets korralikku platsi, kus bussid mahuvad manööverdama ja jääb ruumi autosid parkida. «Seal peab olema nii palju ruumi, et inimene pargib hommikul auto, läheb bussi peale, õhtul tuleb tagasi ja istub taas autosse,» selgitas ta.


Lepametsa hinnangul on bussiga sõitvatele inimestele terminali hädasti tarvis. «Praegu on Mäos viis peatust, mis koondame ühte, ja Mäos ümber istujad ei pea enam jalgsi ühest peatusest teise kõndima,» selgitas ta. «Siis hakkavad ühes peatuses käima nii Tallinna–Tartu kui ka Pärnu–Rakvere maanteel sõitvad bussid.»
Seniste arvutuste kohaselt läheb terminal maksma viis miljonit krooni, millest lõviosa on lootust saada abiprogrammidest ja omaosaluseks jääb 15 protsenti. «Kuigi ajad on rasked, ei tohiks summa meile üle jõu käia,» märkis Lepamets.


Paide vallavanem Mart Mäemets usub, et majanduse keerdkäikude kiuste kerkib bussiterminali naabrusse ka motohall ja Mini-Eesti teemapark.
Nagu Lepamets, ei kahelnud ka Mäemets, et järgmise aasta lõpul, kui valmib Mäo möödasõit, teeb bussiterminal uksed lahti.
Mäemets kiitis Järvamaa omavalitsusjuhte, kes kõik mõistsid, et kuigi terminal asub Paide valla maa-alal, on see ühtviisi oluline ettevõtmine kogu maakonnale.
Motohall ootab oma aega
Mäemets meenutas, kuidas mõne aasta eest panid siinsed omavalitsused seljad kokku ja külad said tänavavalgustuse, aga nüüd seisavad nad bussiga sõitjate heaolu eest. Talle on meelt mööda, et bussiterminal murrab Mäos ka tualettide mure.


Mäemetsa teada peaks Mäosse kerkima veel traktori müügikeskus ja juba varem mainitud motokrossi sisehall. «Kui motohall siia tuleb, on see ikka väga kõva sõna,» lisas ta.
Mäemets kinnitas, et hoolimata rasketest aegadest, pole Paide vald maha matnud mõtet rajada Mäo kolmnurka Mini-Eesti teemapark, mis kujutab endast kahehektarilisele alale koondatud Eestit.
Mäemets tahab Mini-Eesti rajamisse kaasata Eesti paremaid päid, et kasutada seal tehnika uusimaid lahendusi. «Selliseid parke on Euroopas palju, kuid me ei taha neist ühtegi kopeerida, vaid kasutada üksnes uusimaid lahendusi,» lisas ta.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles