Möödunud nädalal algasid Pärnu–Rakvere maantee Paide ja Türi vahelisel lõigul ehitustööd.
Juhtkiri: Teid tuleb ehitada raskete aegade kiuste
Tee ehitatakse sirgemaks ning sõidutee kõrvale tuleb kergliiklustee jalakäijate, ratturite ja tervisesportlaste tarvis. Suurim muutus on Türi-Allikul S-kurvi sirgeks lõikamine.
Möödunud aastal sai uue väljanägemise sama maantee Reopalust Kirnani. Tänavu algasid tööd Türi-Allikult, kuid kahjuks ei saa uued teelõigud omavahel kokku.
Paide ja Türi tee on olnud inimestele juba aastaid pinnuks silmas, kuid kahjuks, ei saa ka tänavu probleem lõplikku lahendust. Võib öelda, et üle koera oleme juba astunud, aga sabast, õigemini sabajupikesest mitte.
Korda tegemata jääb kõige hullem osa, kilomeeter sügavalt roopasse sõidetud teed Kirna küla vahel.
Tööd ei jää tegemata mitte ehitusmeeste laiskuse pärast, vaid seetõttu, et riik ei saa kätte tee-ehituseks vajalikku väikest maatükki.
Kui ka järgmiseks aastaks need vaidlused ei lõpe, võib Paide ja Türi vahelise tee ehitus tipneda sellega, et kilomeetrine lõik saab lihtsalt uue asfaltkatte ja kergliiklustee otsad kokku ei ulatu.
Niisugust olukorda peab Järva Teataja lubamatuks, sest siis, kui Kirnas haigutab teel kilomeetrine auk, muutub mõttetuks kogu kergliiklustee ehitus.
Paide ja Türi vaheline tee pole õnneks ainus tee-ehitusobjekt maakonnas. Suure hooga rajatakse Mäos ümbersõitu, mis peaks mitmetasandiliste teedega piirkonda tundmatuseni muutma.
Loodetavasti ei loobu riigijuhid ka kavast alustada lähiajal neljarealise tee ehitust Mäost Tallinna poole, et juba mõne aasta pärast pääseksime pealinna palju kiiremini, mugavamalt ja ohutumalt.
Kõik majandusanalüütikud räägivad nagu ühest suust, et rasketel aegadel tuleb investeerida haridusse ja infrastruktuuri.
Kindlasti lisab Järvamaa arengule omajagu hoogu, kui kahe linna vahel on normaalne tee koos kergliiklusteega ja paraneb tunduvalt ka ühendus pealinnaga.