Viimastel aastatel on Paidesse kerkinud mitu uut kauplust. Samas on väikesed poed uksi kinni pannud, sest pole suutnud nii-öelda ketikauplustega konkureerida.
Juhtkiri: Ostukorvid jäävad väiksemaks
Ketikaupluste juhid olid toona seda meelt, et Paide kaubanduses on uutele kauplejatele ruumi veelgi. Nüüd tunnistab mitu kaupmeest, et ostjaid on varasemaga võrreldes vähemaks jäänud või on lihtsalt ostukorvid natukene kergemaks läinud.
Eks majanduslangus ole kõik inimesed ettevaatlikuks teinud ja keegi raha enam nii kergelt välja ei anna.
Tundub, et järjest rohkem pööravad inimesed tähelepanu ka hindadele, mistõttu võib lähiajal paremini käia odavkettide käsi.
Järva-Teataja arvates on see igati tervitatav, et inimesed ei kuhja enam ostukorvi mõttetut kraami, vaid uurivad kõigepealt hinda ja katsuvad laristamise asemel säästlikumalt käituda.
Jätkuks meil vaid nii kainet mõistust ka selleks ajaks, kui majandus hakkab taas edenema ja palku enam mitte ei langetata, vaid tõstetakse.
Vaieldamatult on raskel ajal üks märksõna ka reklaam. Eks soodsaid kampaaniaid korralda kõik kaupmehed, kuid ühed suudavad selle teabe paremini klientidele teada anda.
Järva Teataja kutsub raske aja kiuste üles siinseid kaupmehi toetama. Kui kodukohas müüakse samasugust kaupa ja ka sama hinnaga kui mõnes suures linnas, siis võiks need kroonid ikka kodukohta jätta. Nõnda anname tööd siinsetele inimestele ja kaudselt tuleb see raha hiljem meile tagasi.
Samuti võiks poest kaupa valides vaadata, kas toode on valmistatud kodumaisest toorainest või toodud tuhandete kilomeetrite tagant. See ei tähenda, et me ei tohiks enam banaane süüa ega apelsinimahla juua. Aga kui on valida kodumaise ja välismaise jäätise vahel, siis võiks ikka eelistada eestimaist.