Juhtkiri: Ostukorvid jäävad väiksemaks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kristo Kivisoo
Copy
Artikli foto
Foto: Andrus Eesmaa

Viimastel aastatel on Paidesse kerkinud mitu uut kauplust. Samas on väikesed poed uksi kinni pannud, sest pole suutnud nii-öelda ketikauplustega konkureerida.


Ketikaupluste juhid olid toona seda meelt, et Paide kaubanduses on uutele kauplejatele ruumi veelgi. Nüüd tunnistab mitu kaupmeest, et ostjaid on varasemaga võrreldes vähemaks jäänud või on lihtsalt ostukorvid natukene kergemaks läinud.
Eks majanduslangus ole kõik inimesed ettevaatlikuks teinud ja keegi raha enam nii kergelt välja ei anna.
Tundub, et järjest rohkem pööravad inimesed tähelepanu ka hindadele, mistõttu võib lähiajal paremini käia odavkettide käsi.

Järva-Teataja arvates on see igati tervitatav, et inimesed ei kuhja enam ostukorvi mõttetut kraami, vaid uurivad kõigepealt hinda ja katsuvad laristamise asemel säästlikumalt käituda.
Jätkuks meil vaid nii kainet mõistust ka selleks ajaks, kui majandus hakkab taas edenema ja palku enam mitte ei langetata, vaid tõstetakse.
Vaieldamatult on raskel ajal üks märksõna ka reklaam. Eks soodsaid kampaaniaid korralda kõik kaupmehed, kuid ühed suudavad selle teabe paremini klientidele teada anda.

Järva Teataja kutsub raske aja kiuste  üles siinseid kaupmehi toetama. Kui kodukohas müüakse samasugust kaupa ja ka sama hinnaga kui mõnes suures linnas, siis võiks need kroonid ikka kodukohta jätta. Nõnda anname tööd siinsetele inimestele ja kaudselt tuleb see raha hiljem meile tagasi.

Samuti võiks poest kaupa valides vaadata, kas toode on valmistatud kodumaisest toorainest või toodud  tuhandete kilomeetrite tagant. See ei tähenda, et me ei tohiks enam banaane süüa ega apelsinimahla juua. Aga kui on valida kodumaise ja välismaise jäätise vahel, siis võiks ikka eelistada eestimaist.

Märksõnad

Tagasi üles