Maksimarketis peteti kliente

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Tiit Reinberg
Copy
Kaubanduskeskus Järvamaal. Pilt on illustratiivne.
Kaubanduskeskus Järvamaal. Pilt on illustratiivne. Foto: Tiit Reinberg

Oktoobris korraldas Tarbijakaitseamet järjekordse üle-eestilise hinnateabe esitamise kontrolli, mille eesmärgiks oli veenduda, kas tarbijale esitatavad toidu- ja esmatarbekaupade hinnad müügisaalis ja kassas ühtivad. Kõige rohkem rikkumisi avastati Paide Maksimarketi kauplusest.

Hinnakontrolli raames sooritati kontrollostusid 11 maakonnas kokku 162 kaupluses.
Vaatluse all olid kõikide suuremate kauplusekettide poed, nagu näiteks Rimi, Säästumarketid, Maxima, Prisma, A&O, OG Elektra, Ehitus Service, Rautakesko, A-Selver, Comarket, Novalux, Jysk.

162 kontrollitud kaupluse kohta avastati rikkumisi 68 poes 96 toote puhul. Tarbija kahjuks eksiti hindadega 28 poes 36 toote puhul, kasuks aga 40 kaupluses 60 toote puhul.
Suurim hinnaerinevus tarbija kasuks tuvastati Õismäe tee 88 asuvast Maximast, kus toote hind oli kassas 40 krooni soodsam kui saalis.

Tarbija kahjuks avastatud suurim hinnaerinevus oli ETK Konsumi Sõpruse kauplusest, kus toote hind osutus kassas 53 krooni ja 10 senti kõrgemaks.
Kõige rohkem hinnaerinevusi tarbija kasuks esines Harju TÜ, Rohuneeme A ja O (4 toodet), Rautakesko AS, Valga K-Rauta (3 toodet) ning Rimi Eesti Food AS, Telliskivi Säästumarket (3 toodet).

Tarbija kahjuks oli statistika järgmine: Paide Maksimarketis ning Sõpruse Konsumis Tallinnas mõlemas kolme toote puhul.
Väärtegusid menetleti 26 korral, mille tulemusel määrati trahve kokku 11 440 krooni ning tehti ka kolm suulist hoiatust.
Tarbijakaitseameti peadirektori Andres Sooniste sõnul pole rikkumiste arv küll vähenenud, kuid võrreldes eelmiste analoogsete kontrollaktsioonidega on rohkem hakatud eksima tarbija kasuks. Erisused on tingitud peamiselt süsteemivigadest.

Selleks, et vältida ebameeldivaid olukordi, kus kassas küsitakse teist hinda kui müügisaalis, tuleb tarbijatel olla väga tähelepanelik ning hinnaerinevuse ilmnemisel kohe sellest kauplejale teada anda. Kui juhtub, et tarbija avastab rikkumise alles kodus ostutšekki uurides, tuleb tal kohe poodi tagasi pöörduda ning kindlasti kaasa võtta ka kõnealune kaup ning tšekk. (JT)

Märksõnad

Tagasi üles