/nginx/o/2013/09/20/2379157t1hc9dc.jpg)
Paide ja Türi noored viiuldajad kogesid eredaid muusikaelamusi ja kirgastavaid emotsioone Haapsalus X keelpillimängijate suvekursusel.
Juuli eelviimasel nädalal kogunes X keelpillimängijate suvekursusele Haapsalu Wiedemanni gümnaasiumi noori viiuldajaid, tšelliste, vioolamängijaid üle Eesti.
Õpetasid parimad Paide muusikakoolist
olid seal Mari–Ann Piibeleht, Liisa Randmaa, Mari Randmäe ja Keio Soomelt, Türilt mängisid kaasa Leevi Nielson ja Sänni Noormets.
«See oli nädal täis harjutamist, kontserte ja külastusi, uusi muusikahuvilisi sõpru ja rikkalikke kogemusi,» sõnas Paide muusikakooli viiuliõpetaja Raina Tammeriik. Tema on käinud seitsmel suvekursusel, ka kõige esimesel.
Tammeriik selgitas, et iga nädalapäeva täitsid eriilmelised üritused, ka orkestriproovid. «Juba esimene orkestriproov kestis rohkem kui kolm tundi, sest tõsist tööd ja harjutamist ootas maailmamuusika tippteoseid, Carl Orffi lavakantaat «Carmina Burana»,» lausus ta.
Tammeriigi teada pole peale Keio Paide viiuldajad nii suureks paisunud orkestris mänginud. «Esimene ehmatus ajas neid vist veidi segadusse,» märkis ta. «Tasapisi tuli kindlus ja varsti suutsid nad jälgida ühtaegu nii nõudlikku partiid kui ka dirigenti.»
Siiski ei piirdunud esimese päeva sündmused vaid orkestriprooviga – õhtul ootas esimest korda tulnuid ees pühalik rebaste ristimine.
Esmaspäevast reedeni kestsid ka erialatunnid. Lapsed said Eesti parimate õpetajate juhendusel selgeks nii orkestripartiid kui ka erialakavad.
Nii õpetas Keio Soomeltit Arvo Leibur, Eesti muusikaakadeemia keelpilliosakonna lektor, ERSO ja Põhja–Hollandi filharmoonia sümfooniaorkestri kontsertmeister ning Mari–Ann Piibeleht sai käia Tõnu Reimanni tunnis.
Õpetaja Tammeriik ütles, et käis üht erialatundi kuulamas. «Nii huvitav on, kuidas kõrge professiooniga õpetaja lapsega lugu üles ehitama hakkab,» lausus ta. «Ta teeb lihtsa asja huvitavaks ja keerulist seletab lihtsalt.»
Liisa Randmaad ja Mari Randmäed õpetas Merje Hallik, kes on Tallinna muusikakeskkooli viiuliõpetaja ja Haapsalu linnaorkestri teine kontsertmeister. «Ta õpetas ikka natuke teistmoodi kui minu õpetaja siin Paides,» lausus Liisa.
Konkurss läks hästi
Südasuvel viiuliharjutamist Liisa paljuks ei pidanud. «Lahe oli mängida, seltskond oli tore,» kinnitas ta, lubades järgmisel aastal kindlasti jälle minna.
Vaba aega said noored keelpillimängijad lisaks harjutamisele ja erialatundidele sisustada väljasõidul, välijämmidel või välikohvikus. Oli kursuslaste öökontsert.
Kõigile oli kohustuslik omaloominguvõistlus, mille Paide noored ühes Nõmme muusikakooli tüdruku Kärt Paduriga võitsid. «Nende etteaste oli nii vaimukas, mõnusa ja sooja huumoriga põimiti etteastesse nii orkester kui dirigendid,» selgitas Raina Tammeriik. «Mul on heameel, et lastel nii hästi läks.»
Suvekursusega samal ajal oli Haapsalus «Viiulimängude» festival, kus kõlas näiteks Vivaldi «Neli aastaaega», aga ka Bachi Brandenbrugi kontsert nr 3. «Lastele oli see hea võimalus nii heas esituses muusikat kuulata,» märkis Tammeriik.
Suvekursuse finaal – Orffi «Carmina Burana» etendus Haapsalus täissaalile. Türi muusikakooli viiuliõpetaja Vello Schüts ütles, et etendus oli väga ilus. «Lapsed said suurepäraselt hakkama,» sõnas ta.