Skip to footer
Saada vihje

Juhtkiri: Ja ongi jama lahti

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Riigi kohus on hoolitseda oma kodanike eest ühtmoodi hästi, olenemata sellest, kus inimesed elavad.

Nüüd on selge, et esimene bussiliin suletakse, sest Harjumaa Liinid ei jaksa enam reisijaid Paidest Rapla kaudu Tallinna vedada. Määravaks sai kallinenud kütus ja vajadus tõsta bussijuhtide palka. Ka olevat sõitjaid vähe, kuigi buss teeb oma teekonnal 60 peatust ehk toppab igas elavas punktis.

Tulemus: Kolu ja Karjaküla kandi lapsed ei pääse Türilt koolist koju enne kella seitset õhtul ja valla elanikud, õigemini tulevase suuromavalitsuse ääreküla rahvas ei pääse nii tihti oma pealinna käima.

No tegelikult pääsevad küll, kuid siis kulub Laupa kaudu kojusõiduks tunnikese rohkem aega ja ka raha, sest otsetee mööda suurt maanteed on vaid 10, mööda kruusast külavaheteed 28 kilomeetrit!

Kolu ja Karjaküla inimeste häda on alles esimene murepääsuke, küllap aasta edenedes kuuleme liinide sulgemisest veelgi.

Järva Teataja on korduvalt öelnud ega väsi kordamast: riigi kohus on hoolitseda oma kodanike eest ühtmoodi hästi, olenemata sellest, kus nad elavad. Aga tavaliselt on nii, et kui elad maal, pead arvestama, et tee on jäälibe või läbipääsematu mülgas, et nn ühiskondlik transport keeldub sõitmast, elektrijuhe on kogu aeg koos või maas ja mobiilsides haigutab leviauk, rääkimata suletud külapoest ja väikekoolist.

Aga inimesed on visad, nii lihtsalt alla ei anna ja linna ei koli. Või sellele eestlase jonnakusele riigiisad loodavadki?

Mitu satsi on ärgitatud, et alustame kooliaastat poolest augustist nagu Soomes. Või ärme hindame lapsi kuni põhikooli lõpuni nagu Norras. Tegelikult võiks just nüüd appi võtta Soome kogemuse. Seal veavad lapsi kooli ja kaugemal asuva kodu vahet mitte suured ja kulukad, vaid säästlikud väikebussid.

Türi vallal või linnal tasuks Soome sõpradelt uurida, kuidas neil see koolitaksondus toimib. Jätkuks ju tosinast istekohast ja mured oleksid murtud.

Seda aega, nagu paar veel aastakümmet tagasi, kui näiteks Paidest Türile startis buss igal veerandtunnil, täistunnil lausa ekspress ja lisaks marsruuttakso, ei näe reisijate silmad ilmselt enam kunagi.

Kommentaarid
Tagasi üles