Skip to footer
Saada vihje

Sage hooldus hoiab suuremad kulud ära

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Paide Extreme spordi kaupluse rattahooldaja Margo Einma vaatab noorte trikiratta asjatundliku pilguga üle ja seab selle jälle sõidukorda.

Suvi on aeg, kui sõidame rohkem jalgratta, rulluiskude ja rulaga. Et kõik, mis liigub, kulub, on nende sõiduriistade puhul oluline teha korrapärast hooldust.

Paide Extreme spordi kaupluse juhataja Janno Einma ütles, et nõudlus hoolduse järele oli üks põhjus, miks ta sügisel suletud kaupluse paari nädala eest jälle lahti tegi.

Hüva nõu saab tasuta

Einma meelest ei pea jalgratta– või rulluisuostja teadma hooldusest tehnilisi üksikasju. «Ostja peab tundma spordivahendi kasutusest rõõmu. Kui midagi muret teeb, tuleb otsida kiiremas korras üles kauplus, kust vahend on ostetud,» selgitas ta.

Einma meelest on inimesed liiga arad ja tagasihoidlikud nõu küsima. «Ma ei tea, kuidas on teistes hoolduspunktides, kuid meie küll nõuande ja ülevaatuse eest raha ei küsi,» märkis ta.

Liikuvate vahendite puhul pidas Einma normaalseks, et pärast põgusat kasutust tuleb teatud osad lasta kindlasti üle vaadata. «Seega peaks ratas ostu järel esimesse hooldusse tulema juba paari–kolme nädala pärast,» lausus ta. «Seda muidugi aktiivse kasutuse korral. Kui ratas on kolm nädalat seisnud, pole hooldusel mõtet.»

Siis vaatavad hooldustehnikud spordivahendi põhjalikult üle, keeravad lahti rappunud kruvid ja mutrid kinni.

Einma märkis, et õnnetuseks jõuavad ostjad ratta või rullikutega hooldusse alles siis, kui midagi on juba täielikult rikkis. «Purunenud või kahjustada saanud osade vahetus nõuab suuremat rahakulutust,» hoiatas ta. «Seega oleks mõistlik hoolduses käia vähemalt kord kuus, et ennetada suuremaid väljaminekuid.»

Teine viga, mida ostjad Einma tähelepanekut mööda teevad, on vale otstarbega sõiduriista ost. «Välimuselt tunduvad lahedamad küll maastikujalgrattad, aga linnatänavail pole nendega kuigi mugav sõita ja kummid kuluvad kiiremini,» selgitas ta.

Hooldus olgu korrapärane

Einma lisas, et juba ammu on olemas tänavasõidurattad, millel on pehmem ja laiem sadul, reguleeritavad leistangid, asfaldile sobivad kummid.

Vigu tehakse ka rulluiskude kasutusel. «Võib ju osta kalli ja hea uisu, aga kui sellega sõita krobelisel asfaldil, liivasel või märjal pinnal, ei jää headusest varsti midagi järele,» selgitas Einma. «Ka rulluiskudel tuleb korrapäraselt laagreid puhastada, õlitada ja rattaid vahetada.»

Tavaliselt tegelevad rattahooldusfirmad ka rulluiskudega, nii et tasub julgelt küsida.

Havai Expressi hulgimüügijuht Alo Maidla tunnistas, et firma rattaid müüva Timeks Topi kaupluse kogemus näitab, et hooldusse tullakse tavaliselt ikka siis, kui midagi hakkab küljest ära kukkuma. «Tegelikult peab hoolduses käima korrapäraselt kuu või paari tagant,» lausus ta.

Maidla meelest saavad inimesed palju ka ise ära teha, et tõsisemaid hädasid ennetada. «Näiteks ketti ja hammasrattaid puhastada ja õlitada,» soovitas ta. «Muidugi mitte suvalise, vaid selleks mõeldud õliga. Kes pole seda varem teinud, võib tulla kauplusest nõu ja õpetust küsima.»

Kommentaarid
Tagasi üles