/nginx/o/2013/09/20/2380347t1hf346.jpg)
Nädalavahetusel Türi vallas Kihlis sõidetud Tridens Eesti motokross–meistrivõistluste kolmas osavõistlus meelitas kohale rekordarv võistlejaid, kelle sõidud hoidsid põnevust lõpuni.
Laupäevase võistluspäeva oodatuimad sõidud olid 125cc masinaklassis, kus kohal oli enamik Eesti paremikust. Pealtvaatajate rõõmuks tegi kaasa ka üle pika aja jälle kodumaal võistlev Aigar Leok, kel just see nädalavahetus oli maailmameistrivõistluse sõitudest vaba.
Harrastajad püstitasid uue rekordi
Leokile pakkusid tugevat konkurentsi Henri Remma, Taavi Nassar ja Edik Kuusk. Samas klassis võistles ka Türi auto–motoklubi (AMK) noormees Mirko Falten.
Esimeses stardis oli kiireim Henri Remma, kes suutis avaringi pikimal hüppel ratast õhus keerates rahva ahhetama ja plaksutama panna. Remma hüppemeisterlikkusest hoolimata püsisid
Taavi Nassar ja Aigar Leok tal kannul.
Leok hoidis end sõidu esimeses pooles liidrite kannul. Kui konkurendid väsimuse märke ilmutasid, kasutas ta võimalust minna juhtima ja sõitu oma tahte järgi seada.
Kuigi omavahel vahetasid koha ka Nassar ja Remma, ületas trikimeister lõpujoone siiski teisena, jättes Nassari kolmandaks.
Teisest stardist pääses Leok minema esimesena ja hoidis liidriohje sõidu lõpuni. Teise koha pärast käis rebimine Edik Kuuse ja Taavi Nassari vahel, kus sõidu lõpuks pani Kuusk oma oskused maksma.
Henri Remmal start ebaõnnestus ja tal tuli algul võidu sõita tahapoole jääjatega, kuid lõpuks võitles ta end neljandaks.
Kahe sõidu kokkuvõttes oli kindel võitja Aigar Leok. Teise koha sai Henri Remma, kolmas oli Taavi Nassar.
Türilane Mirko Falten esikümne konkurentsi ei sekkunud, vaid oli kokkuvõttes 32 osalejast 22. kohal.
Kõige suurema osavõtuga masinaklass oli nagu tavaliselt Hobi (harrastajad – toim), kus startis ka viis järvalast.
Kui eelmisel aastal püstitasid 71 Hobi klassi sõitjat Türi krossil uue Eesti osalejate rekordi, siis laupäeval sündis jälle uus rekord: rajale läks 75 võistlejat.
Nii nagu poolfinaalis, oli ka A–finaali favoriit nimekas sõidumees Jüri Makarov, tõugates Tõnu Lille ja Allan Laurimäe pjedestaalil allapoole.
Parim järvalane sõitis end neljandaks
Poolfinaalides näitas järvalastest parimat minekut Enno Lustus, kes oli omas sõidus neljas. Rene Reinu ja
Marek Metsla lõpetasid kümnendana. See tagas kolmele mehele koha A–finaalis.
Paremate Hobi klassi sõitjate finaalis kihutas Lustus end neljandaks ja Metsla sõitis ruudulipu kõrvalt mööda seitsmendana. Reinu finaali ei läinudki.
Enno Lustus tunnistas, et sõiduga ta päris rahule ei jäänud. «Väike apsakas jättis mu seekord pjedestaali kõrvale,» põhjendas ta. Kuigi neljas koht 75 startinu hulgas pole paha tulemus.
Rahul võis Lustus olla sellega, et parandas oma kohta võistlussarja üldarvestuses. «Enne Kihli krossi olin teine, nüüd läksin kümne punktiga Hobi klassi liidriks,» täpsustas ta.
Lustus märkis, et ega ta nii väga kohtade pärast sõidagi, pigem on krossisõitja hing see, mis ikka ja jälle rajale kisub ning tahe end ka vanemas eas vormis hoida.
Teise võistluspäeva jagus maiuspalasid juba rohkem, sest kaasahaaravad olid nii 500cc mootorrataste, Quadracerite (neljarattalised krossimootorrattad – toim) kui ka külgvankrite võidukihutamised.
Kõige võimsamaid soolotsikleid ohjavaist võistlejaist läksid esikohta püüdma Jaanus Koval ning lätlased Agris Litvinovs ja Raivis Levans.
Esimeses sõidus Koval kukkus ja asus konkurente jälitama kõige viimasena. Üksteise järel möödus ta meestest ja jõudis lõpuks kaheksandaks.
Uhket üksindust sai eesotsas nautida Litvinovs. Raivis Levans ja Marko Heinmäe vahel käis tihe rebimine teise koha pärast.
Teises sõidus valitses Koval. Litvinovs katkestas tehnilise rikke tõttu. Hea sõidu tegi jälle Levans, kes võttiski selles masinaklassis kahe teise kohaga kokkuvõttes võidu.
Eliitklassi sõitja säilitas koha
Järvalasi oli võistlustules kolm. Kiireim suutis olla türilane Heigo Lauren, kes esindas Yamamoto klubi. Ta oli mõlemas sõidus üheksas ja kokkuvõttes kümnes.
Lauren rõõmustas kõige rohkem selle üle, et suutis meistrivõistluste punktiarvestuses senist kohta kaitsta. «Olen jätkuvalt kolmas–neljas,» märkis ta.
Just sellesama punktiarvestuse tõttu pidas ta rajal kõige rohkem silmas lähikonkurente Martin Arumäed ja Reio Engmani. «Eesmärk oli olla neist parem,» lisas ta.
Lauren ütles, et tundis end kodusel Kihli rajal hästi. «Kardetud tolm ei seganud põrmugi. Esimese sõidu ajal oli mõni koht kastmisest isegi porine,» lausus ta. «Mulle pori eriti ei istu. Kuiv ja veidi tolmav rada on parem.»
Häiris Laurenit see, et kahe sõidu vahel käisid rajalt läbi külgvankrid, mis tõid välja suuri kive ja tekitasid harjumatuid rööpaid. «Seetõttu tuli ette ka paar kukkumist,» kurtis ta.
Samas olukorras olid õnneks ka konkurendid, kel juhtus samuti rohkem äpardusi.
Head sõitu tegid Roosna–Alliku mehed Lembit Nõlvak ja Margus Bollverk, kes kihutasid kahe sõiduga välja vastavalt 14. ja 15. koha.
Külgvankrites oli järvalastel kõige rohkem põhjust pöialt hoida Argo Selgele ja Meelis Trahvile, kuid enamat kui 17. koht nad seekord ei suutnud.
Türi AMK juhatuse liige Jüri Meltsas ütles, et kokkuvõtted on veel tegemata, kuid esialgu võib jääda siiski rahule. «Tähtis oli, et võistlus toimus ja korraldus sujus,» märkis ta.
Kõige rohkem muret valmistas korraldajaile kuivusest tingitud tolm. «Laupäeval tuli võistluste ajal teha kolm kastmist, pühapäeval saime hakkama kahe kastmisega,» lausus ta.
Kastmised nihutasid küll ajakava, kuid vähemalt ei jätnud keegi kehvade rajaolude tõttu starti minemata ja pealtvaatajad said näha seda, mida nad olid vaatama tulnud.
Korraldajaile on tähtis ka majanduspool, sest ligi 100 000 krooni suuruse eelarvega üritust on raske majandada ja kõigile kuludele katet leida. «Ega ilma heade toetajateta sellist asja teha suudakski,» tunnistas Meltsas. «Õnneks on motokross kohalike ettevõtjate ja omavalitsuste silmis menukas spordiala ning abikätt ja raha on lahkelt antud.»
TULEMUSED
Eesti motokrossi–meistrivõistluste III osavõistluse paremad ja järvalased
50cc: Paulss Jonass (I ja II), Aleksei Vinogradov (III ja III), Kert Pääbo (II ja 5.).
65cc: Rain Koch (II ja I), Karl Saat (I ja II), Henri Roosiorg (III ja III).
85cc B: Andero Lusbo (I ja I), Andre Park (III ja II), Vjatseslav Golovkin (II ja III), 13. Risto Trahv (14. ja 13.)
85cc: Rannar Uusna (I ja I), Lauri Lehtla (IV ja III), Tom Macuks (III ja IV), 22. Valmar Kägo (20. ja 21.).
125cc: Aigar Leok (I ja I), Henri Remma (II ja IV), Taavi Nassar (III ja III), 22. Mirko Falten (23. ja 18.).
500cc: Raivis Levans (II ja II), Jaanus Koval (8. ja I), Marko Heinmäe (III ja 5.), 10. Heigo Lauren (9. ja 9.), 14. Lembit Nõlvak (12. ja 16.), 15. Margus Bollverk (15. ja 13.).
Hobi: A–finaal Jüri Makarov, Tõnu Lill, Allan Laurimäe, IV Enno Lustus, 7. Marek Metsla, 53. Pärtel Riit (B–finaali 25.)
Külgvankrid: Andrus Vaks/Raimo Kaul (II ja I), Janis ja Lauris Daiders (I ja II), Kert Varik/Erki Kõiv (IV ja III), 17. Argo Selge/Meelis Trahv (17. ja 13.), 19. Armand Karu ja
Aivar Klis (27. ja 14.), 28. Harri ja Roland Metsla (28. ja –).
Quadracer: Üllar Põld (I ja I), Kaupo Liiv (III ja II), Helari Järv (II ja IV).