/nginx/o/2013/09/20/2381187t1hee76.jpg)
Talvekülmade ja värskelt maha sadanud lumega proovisid Järvamaa autospordihuvilised teha pühapäeval Tarbja järvejääl esimesi võidukihutamisi.
Paide autospordiklubi juhataja Vahur Vaarma ütles, et päris kohalikuks mõõduvõtuks ei saa Järvamaa lumeraja karikavõistlusi ammu pidada. «Meie üritusi peetakse Eesti võistluskalendris arvestatavateks ja seetõttu on tung rajale suur,» selgitas ta.
Rada vajab lund
Vaarma ütlust mööda on võistluste vähesuse üks põhjusi lumenappus. «Külma on küll olnud ja veekogud ammu korralikult kaane all, kuid ilma lumeta, millest valle teha, on võistlust raske korraldada,» põhjendas ta.
Tähised, millega jääl rada maha märgitakse, sõidetakse Vaarma selgitust mööda paigast ja see teeb hiljem startijaile võistluse lihtsamaks. «Seetõttu ootasime pikisilmi lund, veel nädala algul olime raske küsimuse ees, kuidas võistlust läbi viia,» ütles ta.
Olukord lahenes nädala keskel. Vaarma ütles, et tegi abilistega Tarbja järvel ära tubli töö ja kogus vallidesse lund nii palju kui võimalik. «Saimegi 3,6kilomeetrise ringi valmis,» lisas ta.
Iga võistleja tegi vastavalt masinaklassile kaks või kolm katset, lõpliku paremuse andis kahe sõidetud aja summa. Võistlusklasse oli kokku kuus.
Koeru rallimees Jaanus Murakas oli rajal poeg Rolandi võistlusauto Toyota Yarisega ja tunnistas, et erilist eesmärki endale ei seadnud. «Tegin sõidud ära, tundsin rallist ja ilusast talveilmast rõõmu ega süvenenudki nii väga tulemustesse,» ütles ta.
Murakale oli see talve esimene lumerajasõit. «Ma pole isegi mitte niisama proovimas käinud, kuigi Väinjärvel on korralik jää ammu peal,» märkis ta.
Omadele jääb vähe võimalusi
Raja hindas Murakas keeruliseks, kuid Tarbja järve kohta küllalt tavakohaseks. «Seal on alati üks tagumine pikk sirge, kus saab kiiruse üles, ülejäänu on hästi kurviline, mis nõuab masina valitsemise oskust ja pole nii kiire,» selgitas ta. «Kohati meenutab rada juba sprindivõistluse kiiruskatset, sest on tehniliselt nii raske, et meelde ei jää.»
Ainsa järvalasena sõitis end esikolme paidelane Mehis Kiiver tagasillaveoga masinate klassis. Kiiver kurtis, et pole saanud veel lumel ja jääl kätt harjutada. «Eks mingi tunnetus ole eelmistest talvedest sees,» märkis ta.
Oma lemmikmasinaklassi Kiiver vahetada ei kavatse. «Paljud ütlevad, et tagasillaga on raskem sõita, kuid mulle just meeldib,» põhjendas ta. «Kuniks konkurente jagub, tunnen just sellise masina roolimisest rõõmu.»
Kiiver tunnistas, et rada oli Tarbja järvel raske ning enamik osalejaid tugevad lumel ja jääl kihutajad. «Järvamaa võistluste hea korraldus meelitab Eesti paremad sõitjad kokku ja kahandab järvalaste võimalused etteotsa jõuda üsna väikseks,» lausus ta.
Järgmine Järva lumeraja karikavõistluste osavõistlus on Tarbja järvel sel laupäeval.
TEAVE
Järva lumeraja karikavõistluste I etapi paremad
2WD piik: Severi Sveters 7.32,53, Martin Kiil 7.33,17, Marko Kasepõld 7.35,56.
4WD piik: Georg Gross 6.48,93, Andres Kask 6.59,33, AhtiAhti Koort 7.03,08.
2WD esi: Marko Kasepõld 9.53,99, Manivald Kasepõld 10.02,31, Mati Kutser 10.10,56.
4WD: Olev Kaas 9.32,52, Helmet Palm 9.46,78, Rainar Leibak 9.52,90.
2WD taga: Ardo Virula 10.43,51, Herki Ilves 10.53,69, Mehis Kiiver 10.57,39.
Noored: Jako Renter 10.38,45, Siim Hiieväli 10.40,80, Rait Vakrõõm 11.01,66.