Saada vihje

Autoelektrik armastab vigu otsida

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Nii abituriendid kui ka aastakümneid ametit pidanud inimesed leiavad, et töö peaks olema eelkõige selline, mida hingest soovid teha, alles seejärel tuleks vaadata palganumbrit.

Lood kirjutas Maria Karumets

August Voore töötab füüsilisest isikust ettevõtjana (FIE) Aravete autoteeninduse ruumes autoelektrikuna.

Voore õppis ametit Viljandis endises tehnikakoolis number üheksa autotehnika erialal. Seda tööd on ta teinud juba 21 aastat.

Voorele meeldib ta töö, ta ei paista veel tüdinenud olevat. «Paljudel puhkudel tuleb otsida viga, mis ongi huvitav. Tekib huvimoment, kas saan jagu või mitte, tuleb hasart peale,» põhjendas ta.

Praegu seisab Aravete teeninduses auto, mis vajab lisaseadmeid, nagu signalisatsioon ja distantskäivitus. Hommikul jood kohvi ja paned auto käima toast. «Põnev ülesanne, uurisin internetist ja lugesin foorumeid, et nõuandeid leida,» lausus Voore.

Voore märgib, et autoelektriku töö pole siiski lillepidu. «Teinekord tuleb tüdimus peale ja on must masendus, aga üldiselt on siiski huvitav,» lausus ta. «Töö teevad huvitavaks keerulised asjad, mis pakuvad pinget ja põnevust.»

Voore märkis, et tänapäeval autod aina uuenevad ja seda põnevam on.

Voore küsib FIEna töötades tunnitasu 250 krooni. Kindla toimingu puhul nagu signalisatsioon kehtib kindel hind, mitte tunnitasu. «Ära ta toidab, kuid Tallinnas on hulga suurem palk, see on siin maal,» ütles ta. Palgaga on Voore rahul ja saab hakkama, aga alati võiks ju rohkem olla.

Voore soovitab füüsikas ja muudes reaalainetes tugevatel loogilise mõtlemisega õpilastel kindlasti minna õppima sellist ala. «Miks ka mitte õppida autoelektrikuks, huvitav ja tasuv. Näeb palju uusi autosid. Üks asi on vea otsimine, kuid põnev on ka lisaseadmete paigaldus,» selgitas ta.

Voore ütles, et teadmised tulevad praktikaga, tuleb hakata uurima ja tööle, siis saavad asjad selgemaks. Seega ei tasu ametit peljata.

Voore lisas veel, et autoelektrikutest on Eestis suur põud, nii et alal on tulevikku. «Paljud inimesed tulevad isegi pealinnast Aravetele autot remontima,» sõnas ta.

Kommentaarid
Tagasi üles