Autokoolide elu teeb lisaks masule tagantjärele kibedaks 16–18 aasta tagune väike sündimus. Olukord peaks paranema alles kolme aasta pärast, aga nii kaua kõik autokoolid vastu ei pea.
Autokoolid virelevad noorte puuduses
Annely autokooli õpilasrühmad on kuivanud kokku kolme-neljaliikmeliseks. «Nii vaikset aega pole meil olnudki, headel aegadel oli gruppides kuni 15 õpilast,» tunnistas kooli juhataja Ervin Valdmaa.
Valdmaa meelest on niisuguse olukorra tinginud ühelt poolt lastevanemate praegused kõhnad rahakotid, teisalt 1990ndate alguse väike sündimus. «Jääb üle loota, et head ajad tulevad tagasi,» märkis ta.
Järva autokooli 20–25-liikmelised rühmad olid tegelikkus veel aasta-poolteist tagasi, praegu tuleb arvestada vaid 5–10 õpilasega. «Ja need on siis juba head grupid,» ütles autokooli juhataja Kulno Klein.
Klein ennustab, et eeloleva kahe-kolme aasta jooksul tuleb pooltel Eesti autokoolidel uksed kinni panna, üks nende seast on ilmselt ka Järva autokool. «Aasta algul ütlesin töötajatele, et neil tuleb hakata uusi töökohti otsima, ja tänaseks oleme praktiliselt lõpetanud,» tunnistas ta.
Ettevõttel on 28 masinat, liisingufirma on tagasi võtnud neist vaid viis. Eelmise aasta lõpetas Järva autokool 21miljonilise kahjumiga. «Maksuamet on meie arved arestinud ja pole välistatud, et Järva autokool jääb riiulifirmaks,» selgitas Klein. «Ettevõte on siiski äriühing, mis peaks kasumit teenima, mitte olema sotsiaalhooldekeskus.»