Traditsiooniline meedia on reklaamikanalina endiselt tõhus

Järva Teataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Tiit Reinberg / Järva Teataja

Eesti Ajalehtede Liit (EALL) on tellinud Turu-uuringute ASilt reklaamikanalite uuringu, mille tulemused näitavad, et traditsiooniline meedia on reklaamikanalina nediselt  tõhus.

Tegemist oli üle-eestilise uuringuga, mida tehti märtsis ja kus vastajaid oli 997.

Esialgsete tulemuste põhjal võib väita, et 38,5% vastanutest on kas keelanud reklaami postkasti paneku või leiab, et postkasti jõudva otseposti hulk on häirivalt suur. 20% vastanutest hävitab otseposti kohe.
Uuring näitab, et otseposti kasulikkus tarbijale suureneb koos tarbija vanusega. Otseposti kasulikkust hindavad eelkõige pensionärid. Samas peavad otseposti koormavaks ettevõtjad, juhid, tippspetsialistid, üliõpilased ja õpilased, kes on seisukohal, et otsepost pigem koormab neid ebavajaliku infoga.

EALL leiab uuringule tuginedes, et väär on rõhutada otseposti tõhusust võrreldes traditsioonilise meediaga olukorras, kus mõni kaubandusettevõte eelistab otseposti traditsioonilisele meediale. Järelikult on nende kaubanduslike teadaannete hulk ka traditsioonilises meedias väiksem, mistõttu otsepost ongi märgatavam.
Uuring näitab veel, et eksisteerib seos otseposti tõrjumise ning nutitelefonide ja tahvelarvutite kasutuse vahel – nende kasutajad eelistavad leida infot teisel viisil.

EALLi hinnangul on traditsioonilise meedia liigid endiselt oluline reklaamikanal jõudmaks ka nende tarbijateni, kellele otsepost ei ole oluline. Olulisemaks on muutumas ka e-kanalid.
Täpsemad uuringutulemused avalikustab EALL kuu aja jooksul.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles