Mäo liiklussõlme Valgma viadukti aluse tee süvendisse tungib läbilõigatud veesoontest surveline pinnavesi. Maanteeameti hinnangul oli detailsetest geoloogilistest uuringutest loobumine tehniline viga.
Survevesi uputab Mäo liiklussõlmes teesüvendit
Mäo liiklussõlme eelprojekti koostamise ajal tehtud geoloogiline uuring näitas, et Mäost Mäeküla poole sõites vasakut kätt põllul on surveveed.
Enne ehitusprojekteerimist tehtud täiendavate geoloogiliste uuringute käigus ei leitud survelist vett üheski puuraugus.
Maanteeameti planeeringute osakonna projektijuht Taivo Nõlvand on tagantjärele seda meelt, et piirkonnas oleks pidanud tegema ka detailseid geoloogilisi uuringuid. «See oleks tähendanud 20-30 puurauku ja nende jälgimist kahe-kolme aasta jooksul, aga selleks polnud aega ja me ei näinud selleks ka vajadust,» selgitas ta. «See oli tehniline viga.»
Nõlvandi ütlust mööda püüdsid projekteerijad ümbersõidu koos ristmikega loodusse sobitada ning sillad, viaduktid ja tunnelid võimalikult madalale viia. «Nad ei arvestanud surveliste vetega ja kui ehitus lahti läks, tuli vesi meile kaela igalt poolt,» tunnistas ta. «Paekihtide vahelt tuli ilus puhas Pandivere vesi ja samal ajal ka sadas erakordselt palju.»