Survevesi uputab Mäo liiklussõlmes teesüvendit

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Anu Bollverk
Copy
Et ehitajad saaksid tööd teha, tuleb Valgma viadukti aluse tee süvendist pidevalt sinna kogunevat pinnavett välja pumbata.
Et ehitajad saaksid tööd teha, tuleb Valgma viadukti aluse tee süvendist pidevalt sinna kogunevat pinnavett välja pumbata. Foto: Andrus Eesmaa / Järva Teataja

Mäo liiklussõlme Valgma viadukti aluse tee süvendisse tungib läbilõigatud veesoontest surveline pinnavesi.  Maanteeameti hinnangul oli detailsetest geoloogilistest uuringutest loobumine tehniline viga.

Mäo liiklussõlme eelprojekti koostamise ajal tehtud geoloogiline uuring näitas, et Mäost Mäeküla poole sõites vasakut kätt põllul on surveveed.


Enne ehitusprojekteerimist tehtud täiendavate geoloogiliste uuringute käigus ei leitud survelist vett üheski puuraugus.
Maanteeameti planeeringute osakonna projektijuht Taivo Nõlvand on tagantjärele seda meelt, et piirkonnas oleks pidanud tegema ka detailseid geoloogilisi uuringuid. «See oleks tähendanud 20-30 puurauku ja nende jälgimist kahe-kolme aasta jooksul, aga selleks polnud aega ja me ei näinud selleks ka vajadust,» selgitas ta.  «See oli tehniline viga.»

Nõlvandi ütlust mööda püüdsid projekteerijad ümbersõidu koos ristmikega loodusse sobitada ning sillad, viaduktid ja tunnelid võimalikult madalale viia. «Nad ei arvestanud surveliste vetega ja kui ehitus lahti läks, tuli vesi meile kaela igalt poolt,» tunnistas ta. «Paekihtide vahelt tuli ilus puhas Pandivere vesi ja samal ajal ka sadas erakordselt palju.»

Märksõnad

Tagasi üles