Kahjuks pole enam hilisematel aastatel riigieelarves regionaalsete kolledžite arendamisele samalaadset tähelepanu pööratud.
Türi Kolledžis on õpetatud keskkonnakorralduse eriala, mis on ka rahvusvaheliselt akrediteeritud ja leidnud head tunnustust. Ka on kolledži areng olnud järjepidev ja paljud olulised projektid on saanud ka rahastuse. Kahjuks on olnud takistuseks üliõpilaste vähesus ja asjaolu, et õpetatud on üksnes ühte eriala. Samas on kolledž leidnud kohalikus kogukonnas ja ka Eestis laiemalt oma koha ja seal toimuvad lisaks tavapärasele õppetööle ka pidevalt täiendkoolitused. Ühe probleemina on kerkinud üles asjaolu, et Eestis õpetatakse tervelt 38 keskkonna õppekava erinevates kõrg- ja ülikoolides, mistõttu on mitmeid paralleelseid erialasid, millede õpetamine on ka riikliku koolitustellimuse kaudu riiklikult rahastatud. Kindlasti on selline konkureerivate paralleelsete erialade õpetamine raskendanud üliõpilaskontingendi vähenedes mitmete õppeasutuste tegevust.
Avalikkuse ees on haridus- ja teadusminister tulnud välja erinevate ettepanekutega kõrghariduse tasuliseks muutmiseks põhjendusel, et riiklikke vahendeid ei jätku. Türi Kolledži näitel võib aga öelda, et kui selles õppeasutuses statsionaarne õppetöö ei jätku, siis muutuvad küsitavaks ka kõik seni tehtud investeeringud alates 1996-st aastast. Niisugust kõrghariduse rahastamist ei saa aga lugeda mõistlikuks. Kannatada on saanud riikliku regionaal- ja hariduspoliitika järjepidevus, samuti võib lugeda seniseid kulutusi asjatuteks. Avalikkuse ees on haridus- ja teadusminister Türi Kolledži sulgemise suhtes andnud suhteliselt väheütlevaid vastuseid.
Üksnes 2. oktoobri Järva Teatajas nendib minister, et „riigil pole siin midagi öelda“ ja et „kui regionaalpoliitika poole pealt vaadata, siis on muidugi kurb.“ Arupärijate hinnangul jääb sellisest suhtumisest pisut väheks, sest kahtlemata on ministril kohustus hariduspoliitiliste otsustega suunata nii ülikoolide kui ka regionaalsete kolledžite tegevust ja tagada ka riiklike vahendite kasutamise otstarbekus.
Arvestades ülaltoodut ja Riigikogu kodu- ja töökorra seaduse paragrahv 139 on arupärijatel haridus- ja teadusministrile alljärgnevad küsimused: