Rekordilised kütusehinnad tanklates sunnivad bussiettevõtteid piletihinda tõstma ja riigilt rohkem raha küsima, et ots otsaga kokku tulla.
Kallinenud kütus tõstab piletite hinda
ATKO Transi tegevdirektor Kalle Saviste selgitas, et bussifirmadel ongi kolm peamist kuluallikat: tööjõud, kütus ja masinad.
Selles oli Saviste kindel, et ettevõte teeb Järvamaa ühistranspordi keskusele taotluse saada raha varasemast rohkem, sest kütus on kallinenud prognoositust rohkem.
Saviste tunnistas, et lisaks kütusehinnale tühjendab bussiettevõtte rahakotti ka tänavune talv, mis oma lumerohkuse tõttu suurendab kütusekulu. «Nii suurt ülekulu kui detsembris pole meil kümne aasta jooksul olnud,» märkis ta.
Assotransi müügijuht Vjatšeslav Semjonov selgitas, et kui üks konkurent küsib Paidest pealinna sõidu eest juba kuus eurot, siis nende bussis maksab pilet veel 5,11 eurot.
Semjonov selgitas, et kuigi piletihinda tuleb tõsta, peab sellega olema ettevaatlik, sest sõitjad on hinnatundlikud ja konkurents tihe.