/nginx/o/2013/02/21/1589768t1h855c.jpg)
Tuhandetesse eurodesse küündivad levinumad kahjujuhtumid, millega kindlustusfirmadel tuleb tegeleda, puudutavad autosid ja kodusid. Seesam kindlustus jagab nippe, kuidas kannatada saanud materiaalne vara võimalikult kiiresti taastada, asendada või selle eest rahalist hüvitist saada.
Levinud arvamuse kohaselt ei taha kindlustusfirmad kahjusid korvata, panevad lepingusse väikeses kirjas absurdseid tingimusi ja suruvad kahjujuhtumi puhul oma kallist remonditöökoda või –firmat peale. Seesami kahjukäsitlusosakonna juhi Ly Jõhviku sõnul on vaid alla 2% juhtumitest sellised, mida ei hüvitata ja sedagi peamiselt seetõttu, et poliis ei kata antud juhtumit. „Reisile minnes võid olla ostnud meditsiiniabi kindlustuskaitse, aga varastatakse kaamera ja lennujaamas saad kätte katkise kohvri ning pagasikindlustuse puudumise tõttu ei saa kindlustus siin kahjuks aidata. Keeldumise või hüvitise vähendamise põhjuseks võib olla ka ohutusnõuete eiramine, kuigi tegemist ei ole väga keeruliste nõuetega. Terve mõistuse kohaselt ei tohi näiteks sõidukit juhtida joobes olekus, ei ole mõistlik panna kuuma tuhka plastmassämbrisse ja tõsta ämber ööseks trepikotta ega panna põlevaid küünlaid kardina lähedusse,“ loetles Jõhvik olukordi, kus tekivad probleemid hüvitise saamisel.. „Õigesti talitledes on võimalik hüvitamisotsus kindlustuselt vähem kui nädalaga kätte saada. See on keskmine aeg, mis tähendab, et standardsete juhtumite puhul läheb veelgi kiiremini ja klient saab lahenduse juba paari päevaga.“