Homme neljal suuremal maanteeristmikul protestivad metsaveokite juhid loodavad leida esmalt rahva mõistmist, see peaks julgustama valitsust pärast aastaid kestnud arutelu lubatud täismassipiirangut lõpuks tõstma.
Metsavedajad püüavad protestiga mõistmist leida
Homme pargivad Imaveres, Pärnus, Tartus ja Kundas kaheks tunniks maanteede äärde mitmekümnest veokist koosnevad autokolonnid.
Imaveres pargivad maantee ääres homme ka osaühingute Järva Veod ja Kolmestar veokid. Järva Vedude juhataja Rainer Tammiste ütlust mööda pole Eestis kehtiva 44tonnise täismassipiiranguga enam võimalik konkurentsis püsida. «Kui praeguste normatiivide järgi vedada, peaks transpordihinnad tõusma ligi 30 protsenti, aga siis on puidusektor konkurentsist väljas, sest naabrid lubavad suuremaid koormaid vedada, Lätis näiteks on lubatud 52, Soomes 60 tonni,» selgitas ta.
Praegune täismassipiirang oleks Tammiste meelest samaväärne näiteks sellise naeruväärse nõudega, mis lubaks sõiduautosse vaid nelja inimest.
TEAVE
Eelmise aasta lõpul valmis autoettevõtete liidu ja metsatööstuse liidu tellitud puidutranspordi makromajanduslik uuring, mille tegid Eesti maaülikooli, Tallinna tehnikakõrgkooli ja Tartu Ülikooli teadlased.
Uuring näitas, et raskeveokite praeguse 44tonnise täismassipiirangu tõstmine 60 tonnile lubaks praeguste puiduveomahtude juures kokku hoida 163 mln krooni (10,4 mln eurot) aastas.
Aastane läbisõit väheneks umbes 27 protsenti ehk 13 mln km, keskkonda paisatava süsihappegaasi hulk väheneks 22 protsenti.
Samuti selgus, et liiklusohutuse seisukohalt pole vahet, kas sõidetakse 44-, 52- või 60tonnise täismassiga sõidukitega, korras pidurisüsteemi korral on ohutus tagatud.
Samas tõi uuring välja, et puiduveol kasutatavatele riigimaanteedele jääb 42 halvas seisus silda, aga neile mõjuvaid dünaamilisi koormusi aitaks vähendada liikumiskiiruse piiramine.
Uuringutulemuste kokkuvõte näitas, et tervikuna oleks kasulikum ja mõistlikum vedada korraga rohkem ja vähem arv kordi, kasutades selleks sobivaid autoronge.