Väikeettevõtja: nüüd tean, kuidas eksporti arendada

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Foto on illustratiivne
Foto on illustratiivne Foto: Erakogu

Eesti Kaubandus-Tööstuskoja ja Danske Banki arenguprogrammis osalejad said näpunäiteid, kuidas tulevikus vältida vigu ekspordi arendamisel.

Puidust prilliraame valmistava ettevõtte Karl Disain OÜ tegevjuht Karl Annus ütles, et tema jaoks tuli programm küll veidi hilja, kuid ta teab nüüd, kuidas oma tuleviku tegevusi paremini planeerida. „Olin enne programmi teinud mitmeid valesid otsuseid, mis tegelikkuses takistasid ekspordi arendamist. Nüüd olen saanud uusi teadmisi, märganud oma vigu ja saanud parema arusaamise ettevõtte finantside planeerimisest,“ selgitas Annus.

Eesti Kaubandus-Tööstuskoda ja Danske Banki arenguprogrammiga oli korraldajatel eesmärk tõsta Eesti loomeettevõtete ekspordivõimekust. Kaubanduskoja teenuste direktor Piret Potisepp sõnas, et edukas väikeettevõtja küsib nõu ja kasutab kõiki olemasolevaid võimalusi. „Tihtipeale ei maksa nõu midagi, aga aitab kokku hoida palju aega ja vältida karisid ettevõtte kasvatamisel. Programmi üks peamisi kasutegureid ettevõtjatele oli just nende mõttelaadi muutmine ja olulistele aspektidele fokusseerimine,” sõnas ta. Kõige tähtsamaks pidas Potisepp, et ettevõtjatel on olemas soov, teadmised ja teenus, mida eksportida. Igal ettevõttel seisavad aga ees oma karid, mis eksporti takistavad. „Tihtilugu on neiks finantsalased teadmised ja kogemused riikideülesest ärist, et reaalselt oma eksporti uutele turgudele laiendada,” lausus ta.

Tagasi üles