Uue katte saanud Paide ühelt peatänavalt, Pärnu tänavalt freesiti juba osaliselt asfalt üles. Miks seda tehti?
Uue katte saanud Paide peatänavalt võeti juba asfalti üles
Paide linnavalitsuse planeeringu- ja ehitusnõunik Reino Lõhmus selgitas, et Paide kesklinna servas Pärnu tänaval oli koht, kuhu tugevamate vihmasadude tagajärjel kippus kogunema hulk vett. „Kui uus asfalt maha sai, siis tõstsime mõnevõrra mahasõitude kohal asfaltikihi paksust ning siis tekkiski olukord, kus tee peal oli hulk vett, millel polnud kuhugi valguda. Tee ääres olid äärekivid ning nende taha vesi koguneski,“ täpsustas ta. „Pärnu tänava sademeveesüsteem on valdavas enamuses kraavistikuga, mis tähendab, et teede ääres ei tohiks äärekivisid olla. Seal lõigus aga on.“
Parima lahendusena leidsid spetsialistid, et vee ärajuhtimiseks tuleks tee kõrvale haljasalale rajada imbala (koos sademevee kogumiskastidega). Selleks tuligi mõnekümne meetri ulatuses uut asfalti taas üles võtta. Vee juhib teelt ära restkaev ning suunab selle kogumiskasti, kus see maapinda imbub.
„Jah, tekkis küll kaks põikvuuki, kuid uus asfaltikiht pandi teele peale nii laialt, et kaetud oli kogu sõidurida ning pikuvuuk viidi tee telgjoone juurde, kus liikluskoormust praktiliselt ei ole. Selle eesmärk oli vältida uue kattega tee pisikeste asfaltilappidega lappimist nagu varem tehti. Kui oleksime tee lahti kaevanud ja uuesti asfaltiga lappinud vaid kaevu ümbruses, oleks see paranduskoht hakanud sõidujäljes kiiresti lagunema,“ sõnas ta.
Reino Lõhmus tunnistas, et Pärnu tänava taastusremondi käigus oleks võinud nad iseenesest ette näha, et vee ärajuhtimisega võivad probleemide tekkida ning ajastada tööd selliselt, et enne uue asfalti mahapanekut oleks kõik tehtud, kuid nentis, et see kõik on tagantjärgi tarkus. „Olen seda meelt, et selline imbala on vee ärajuhtimiseks parim lahendus ning see, et saime uue tee pealt vee ära juhitud, mis vast ongi kõige olulisem,“ lisas ta.
Ehitustööd on tänaseks päevaks tehtud.