1. veebruarist Swedbank uusi paroolikaarte enam ei väljasta. Olemasolevaid paroolikaarte saab kasutada 2019. aasta 1. veebruarini. Tuleva aasta sügisel jõustuv üleeuroopaline seadusemuudatus piirab turvalisuse huvides paroolikaardiga tehtavaid tehinguid oluliselt, muutes kaardi tulevikus kasutuks.
Pank lõpetab paroolikaartide väljastamise
Swedbanki klienditeenuste juhi Ede Raagmetsa sõnul on üle 20 aasta kasutusel olnud paroolikaardid jäänud tänaseks kiirelt arenevale tehnoloogiale jalgu, sellest tulenes ka seadusemuudatus.
Hetkel kasutab ainult paroolikaarti interneti- või mobiilipangas toimetamiseks ligikaudu 230 000 Swedbanki klienti, kuid nende arv väheneb kiiresti. „Olemas on juba mitmeid turvalisemaid võimalusi panga- ja muude e-teenuste kasutamiseks. Näiteks Smart-ID, ID-kaart, mobiil-ID või PIN-kalkulaator,» loetles ta.
Pangale on Raagmetsa ütlust mööda oluline leida igale kliendile sobivaim lahendus. Kuigi paroolikaarte saab veel aasta jooksul kasutada, soovitab pank mõne teise vahendi kasutusele võtmist viimasele hetkele siiski mitte jätta.
„Olemas on juba mitmeid turvalisemaid võimalusi panga- ja muude e-teenuste kasutamiseks," soovitas Ede Raagmets.
Viimasel ajal on Raagmetsa sõnul populaarseks muutunud Smart-ID, mis sobib hästi nutiseadmete kasutajatele. Sealjuures on teenus tasuta. Smart-ID on Eestis juba kasutusele võtnud enam kui 140 000 inimest.
„Eakamatele klientidele, kes nutiseadmeid ei kasuta, võib näiteks sobida PIN-kalkulaator, mis loob automaatselt ühekordseid paroole. Pangakontori töötajad tutvustavad hea meelega, kuidas PIN-kalkulaatorit kasutada,“ sõnas Raagmets.
Kui inimene on juba võtnud kasutusele mõne alternatiivse lahenduse, ei pea paroolikaarti tingimata panka tagastama. „Kui plaanite tulla panka mõne muu toimingu pärast, võite tuua meile ka oma paroolikaardi, kuid spetsiaalselt ei pea selle pärast pangakontorisse tulema,“ ütles Raagmets.