PPA infotelefon naaseb viiepäevasele töörežiimile

Kuido Saarpuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lauatelefon.
Lauatelefon. Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Politsei- ja Piirivalveameti infotelefon 612 3000 naaseb veebruarist viiepäevasele töörežiimile ning vastab kõnedele esmaspäevast reedeni kell 8-19.

 

„Viimastel kuudel hoidis PPA oma infotelefoni töös ka nädalavahetustel eeskätt selleks, et aidata inimesi ID-kaartide sertifikaatidega uuendamisega seotud küsimustes. Praeguseks on uuendatud üle 405 000 ID-kaardi sertifikaadid ning küsimuste hulk, mille saame laupäeval ja pühapäeval, on argipäevadega võrreldes kordades väiksem,“ ütles PPA identiteedi ja staatuste büroo peaspetsialist Merlin Mängel.

Tööpäeval saab infotelefon keskmiselt 700 kõnet päevas, kiiremal ajal 800–900 kõnet päevas. Mängel lisas, et kui tööpäevadel otsitakse infotelefonilt abi peamiselt dokumentide, avalduste esitamise võimaluste või PPA asutuste asukohtade ja lahtiolekuaegade kohta, siis nädalavahetusel pöördutakse pigem küsimustega, millega saab abi kas lühinumbrile 112 või ID-kaardi abiliinile helistades.

„Kiiremad päevad on töönädala alguses ning nädalavahetusel saabuvate kõnede arv on detsembrist alates langustrendis. Nädalavahetusel otsitakse ööseks mitte koju naasnud lähedasi või küsitakse nõu, mida teha, kui ID-kaart või muud dokumendid on kadunud,“ kirjeldas Mängel. „Samuti helistatakse küsimustes, millele vastamine nõuab konsulteerimist teiste ametnikega, kes nädalavahetustel tööl ei ole.“

Eelmise aasta jooksul vastasid PPA infotelefoni töötajad kokku ligikaudu 200 000 kõnele, millest 60% olid seotud isikut tõendavate dokumentide, kodakondsuse ja elamislubade taotlemisega.

Infot, mis puudutab dokumentide taotlemist, nõuandeid, PPA asutuste lahtiolekuaega ja muud vajalikku teavet, leiab PPA kodulehelt eesti, vene ja inglise keeles. Küsimustega, mis ei vaja kohest sekkumist, võib PPA poole pöörduda e-kirja teel aadressil ppa@politsei.ee.

Politsei viivitamatu abi saamiseks tuleb helistada hädaabinumbrile 112.

Infot selle kohta, kuidas käituda liiklusõnnetuses, milles inimesed ei ole kannatada saanud ning kõik saavad üheselt aru, kes oli antud olukorra põhjustaja, saab oma liikluskindlustusfirmalt.

ID-kaardi sertifikaatidega seotud tehniliste küsimustega ja ID-kaardi kaotamise korral saab pöörduda ID-kaardi abiliinile, helistades numbrile 1777 (välismaalt helistades +372 677 3377) või kirjutades aadressile abi@id.ee.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles