Kiiruseületajate arv ning liiklusõnnetuste hulk on omavahel seotud: suvel, kui kiirused kasvavad, juhtub rohkem raskete tagajärgedega liiklusõnnetusi. Kiirust ületades on ajavõit tühine, kuid kiiruse kasvades pikeneb sõiduki peatumisteekond ning aheneb juhi vaateväli, mistõttu võib midagi olulist märkamata jääda. Samuti väheneb võimalus, et juht jõuab reageerida õigeaegselt.
„Juhid peaksid rohkem mõtlema, kus ja kui kiiresti nad sõidavad. Küll oleks hea, kui me teaks liiklusõnnetusi ette oodata, kuid paraku need juhtuvad pigem ootamatult. Mina autojuhina sõidan libedal teel ja haridusasutuste ümbrustes pigem alla lubatud piirkiiruse. Ma ei taha elada elu lõpuni teadmisega, et olen ühe teele jooksnud koolijütsi alla ajanud, mis siis, et ma ise justkui süüdi ei ole. Inimesed, eriti lapsed, on ekslikud ja sellega peavad juhid arvestama. Autos viibijatel on raudne kaitsekilp ümber, aga kergliiklejatel seda pole. Kuigi Järvamaa liiklus ei ole väga tihe, tuleb ka siin olla ootamatusteks valmis ning liiklusõnnetuste vältimiseks sõita asustatud kohtades eestlaste harjumusliku +10 km/h asemel hoopis -10 km/h. Kutsun üles kõiki autojuhte meeles pidama pigem meie kohustusi, mitte taga ajama autojuhi õigust. Piirkiirusega sõitmine ei ole kohustuslik, hoiame teineteist!“ selgitas Maanteeameti ennetustöö osakonna ekspert Diana Okas.