Avastusmäng jõuab ka Järvamaale

Anne Põder
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eesti piimandusmuuseum
Eesti piimandusmuuseum Foto: Erakogu
  • Mäng annab võimaluse põnevaid Eestimaa paiku avastada
  • Seiklemiseks läheb vaja nutitelefoni
  • Viis vaatamisväärsust ootavad avastamist ka Järvamaal

Sel suvel pakub avastusrõõmu mäng "Eesti 100 aaret", mille käigus saab nutitelefoniga Eesti kultuuri- ja looduspärandirikkaid paiku külastades vastata kohapeal nende aarete kohta käivatele küsimustele. Viis aaret on avastada ka Järvamaal.

Mäng tutvustab 100 erilise paiga lugu. Mäng on valminud Euroopa kultuuripärandi aastal muinsuskaitseameti eestvedamisel kingitusena Eesti 100. aastapäevaks. 

Järva maakonnast on mängus aardena sees A. H. Tammsaare muuseum Vargamäel, Eesti jalgrattamuuseum Väätsal, Eesti piimandusmuuseum Imaveres, Seidla tuulik ja Norra allikad.

Mängu eestvedaja Madle Lippus ütles, etka teismeliste või eelteismeliste lastega peredele, miks mitte ka suguvõsakokkutulekute ja klassikokkutulekute seltskondadele, et koos sisukalt ja lõbusalt mööda Eestit ringi sõites aega veeta ja põnevaid paiku külastades targemaks saada.

Aarded on valitud mängu 2015. aastal tehtud rahvahääletusega. Mängu valitud 100 aarde hulgas on nii kultuuri- kui ka looduspärandi objekte. Mõni neist on tuntud paljudele. Näiteks Pirita klooster, üks olulisemaid Eesti keskaja sümboleid ja kultusfilmi "Viimne reliikvia" üks võttepaiku. Ent Porkuni ürgmets Alutaguse metsades, kuhu viib üksainuke tee,  või hämmastavalt suure mälestusmärkide tihedusega Kullamaa kirik ja kalmistu on ilmselt paigad, kuhu paljud sattunud ei ole.

Põhjalikemate eelteadmiste saamiseks objektidest on aardemängu kodulehel neid tutvustavad tekstid, mis lisaks objekti ajaloole tutvustavad ka selle kohta käivaid lugusid ja legende, toovad esile huvitavaid detaile ning seovad need 100 aaret ja nende lood Eestimaa looga.

Madle Lippuse sõnul on eesmärk anda igale eestlastele võimalus mänguliselt tutvuda oluliste Eestimaa paikadega ja muuta nad selliselt meeldejäävaks. “Iga objekti kohta leiab mängija põnevaid infokilde ja vähem tuntud detaile. Küsimustele vastamise eel on hea põhjalikumat tutvuda iga kohaga, jalutada seal ringi ja lugeda infotahvleid,” soovitas ta.

Mängu mängimiseks tuleb nutitelefoni kasutades minna aadressile www.eesti100aaret.ee ja registreerida ennast lehel kasutajaks. Sisse loginud kasutajale muutub iga aarde kirjelduse juures nähtavaks link, mis viib selle kohta käivate küsimuste juurde. Et tegemist on maastikumänguga, siis peab mängija küsimuse avanemiseks asuma täpselt kaardil näidatud kohas. Valmis tuleb olla ka põhjalikumateks matkadeks, sest tee mõne aarde leidmiseks viib sõna otseses mõttes rappa!

"Eesti 100 aarde" mängimine kestab kuni 2019. aasta sügiseni. Kõik mängijad, kes on kogunud rohkem kui kümnendiku suurimast punktisummast ehk 70 punkti, osalevad mängu jooksul loosimistes, mille käigus on võimalik võita põnevaid auhindu.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles