Mobiilsideoperaatorid allkirjastasid Eesti Infotehnoloogia Ettevõtete Liidu (ITL) eestvedamisel hea tava kokkuleppe, millega ettevõtted loobuvad anonüümsete müügikõnede tegemisest eraisikutele.
Mobiilsideoperaatorid piiravad müügikõnede tegemist
"Müügikõnede ehk cold calls'ide isereguleerimist soovitas mõni aasta tagasi näiteks Riigikogu majanduskomisjon," ütles ITL-i tegevjuht Jüri Jõema pressiteate vahendusel, lisades, et soovimatute ja anonüümsete müügikõnede tegemine erinevalt Eestist on pea igas Euroopa Liidu riigis kas lõpetatud või tugevalt reguleeritud.
"Riikides, kus müügikõned on reguleeritud, toimib konkurents ning pakkumiste tegemine teistes, heaks kliendikogemuseks sobivamates kanalites," märkis Jõema. Hea tava algataja ning hoidja on Eesti Infotehnoloogia ja Telekommunikatsiooni Liit.
Allkirjastatud müügikõnede hea tava kohaselt võivad mobiilioperaatorid teha mobiilsideteenuste müügiks müügikõnesid tulevikus ainult neile inimestele, kes on selleks eelneva selge nõusoleku andnud.
Operaatorid võivad jätkuvalt teha telefonitsi pakkumisi oma teenuste klientidele ja kasutajatele, kuid mitte juhuslikke müügikõnesid muudele isikutele, sealhulgas teiste operaatorite klientidele, kes pole enne selleks nõusolekut andnud.
Müügikõnesid võib ilma nõusolekuta teha teenuste müümiseks äriklientidele, kuid seda vaid juhul, kui vastav ärikliendi number on avalikult kättesaadav näiteks äriregistris või ärikliendi kodulehel.
Tele2 lõpetas eraisikutele soovimatute anonüümsete müügikõnede tegemise mobiilside sektoris 25. maist, Telia ja Elisa 23. juunist. (BNS)