Hinnaralli sööb toitlustusettevõtete tulu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Foto on illustratiivne
Foto on illustratiivne Foto: Andrus Eesmaa / Järva Teataja

Toiduainete hinnaralli on suurendanud ka toitlustusasutuste kulusid, kes aga sellest hoolimata hindu tõstma ei kipu, sest siis on oht klientidest hoopis ilma jääda.

Et toiduainete hinnad on aastaga kauplustes kallinenud, näeb iga tarbija oma rahakotist. Kuid keerulisse olukorda paneb see ka toitlustusettevõtted, kes sellise hinnaralliga kaasa minna ei jõua.

Paide restorani juhataja Janno Lehemets sõnas, et praegu pole nad veel hindu tõstnud, kuigi tooraine on läinud tunduvalt kallimaks. «Peame arvestama konkurentidega, saame tõsta siis, kui nemad tõstavad, muidu langeme kohe konkurentsist välja,» lausus ta.


Lehemetsa ütlust mööda on klient väga hinnatundlik. «Katsetasime vahepeal sellist väikest asja, et jätsime päevaprae juurest ära tasuta joogi, ja see andis meile kohe kahjulikult tunda,» ütles ta.


Türil asuva Kadri Tare kliente ootab sel nädalal aga halb üllatus, sest praadide ja kohvikus müügil olevate toodete hinnad on tunduvalt kallinenud. Juhataja asetäitja Eve Rannik sõnas, et nad on arvestanud, et praehinnad peaksid olema umbes veerandi jagu suuremad, siis kataks hind tegemiskulud. Saiade ja kookide hinda tõstis ettevõte 1. juulist.


Rannik lausus, et nad teavad, et osa kliente tõenäoliselt ei tule enam neilt ostma. «Oleme arvestanud, et 30 protsenti ostjatest kaob, aga tänu hinnatõusule jääb saadav summa samaks,» ütles ta.

Tagasi üles