Praeguste hindadeni pole kütus Eesti tanklates kunagi varem küündinud. Kallim bensiin ületab osades tanklates vanas rahas maagilise 20 krooni piiri, makstes üle 1,3 euro.
Kütuse hinnatõus sööb kasumi
ATKO Transi tegevdirektor Kalle Saviste ütles, et sellise kütusehinnaga normaalne äritegevus ei toimi, mis tähendab, et tulu ei saa.
Saviste selgitas, et kuna ettevõttel kulub küttele arvatust rohkem raha, siis esmajärjekorras tähendab see, et töötajate palku tõsta ega uuemaid busse osta pole võimalik.
Saviste ütles, et kuigi nende bussid kulutavad nädalas 40 tonni kütust, ostavad nad seda peaaegu tavatarbija hinnaga. «Kuna kogused on suured, annab ka üks sent lõpuks tuntava kokkuhoiu.»
AS Euroleib tegevjuht Margus Vilmre ütles, et kütusehinna tõus annab ka neile valusalt tunda, sest valmisküpsetatud tooted tuleb ju müügikohtadesse toimetada.
Vilmre selgitas, et ei oska selles valdkonnas ka kulusid enam kokku hoida, sest juba praegu veetakse toodangut uute kaubikutega ja ökonoomsemaid pole kusagilt võtta.
Teraviljakasvataja Neil Ilves ütles, et praegu kulub põllumeestel kütet kõige rohkem, sest kombainid sõidavad põllule ja kuivatid pannakse tööle.
Lisaks sellele, et põlevkivi kütteõli on naftaga sarnaselt kallinenud, pole seda ka piisavalt saada. «Kütus on tõesti kallis, kuid teha pole midagi, töö tuleb ära teha,» nentis Ilves.