Järgmisel teisipäeva, 18. septembril kl 11st 16ni on Türi vallas tavapäraseks liikuseks suletud Poaka sild. Põhjuseks on see, et Maanteeamet teostab sillal raskeveokitega koormuskatsetused.
Poaka sild pannakse liikluseks kinni
Poaka silda katsetatakse liikuva koormusega. See tähendab, et sillale sõidab katse jooksu eriaegadel kolm eri raskusega raskeveokit - 44, 52 ja 60 tonnised (need kujutavad endast koormaga palgiveokeid). „Kui näiteks Särevere puhul (2015. aasta oktoobris katsetasid teadlased tavaliiklusest välja arvatud vana maanteesilla kandevõimet kuni 290tonnise rauakoormaga) oli koormamise eesmärgiks koormata sild koormustega kuni silla purunemiseni, siis Poakal puhul sillale koormuseks täna maksimaalse lubatud täismassiga veokeid ja mõõdame koormuse all sillal tekivat läbivajumist, kui see üldse tekib. Uurime kui suurt läbivajumist täna tavaliikluses raskedveokid põhjustavad,“ selgitas Maanteeameti sillainsener Taivo Kurg. „Poaka sild on katsesillaks ning sealt saadud tulemused on üheks osaks järelduste tegemisel teistel analoogsetele sildadele. Kas rasked veokid mõjutavadvad meie sildade seisukorrale või mitte ongi katsete eesmärk.“
Poaka sild osutus valituks põhjusel, sest see on üks Nõukogude perioodil üks tavalisemaid tüüpsild ja ehk saab eeldada, et ka teised samasugused sillad käituvad koormamisel all samamoodi. Ka on Kure sõnul otsiti katsetamiseks sildu, mille sulgemine lihtsam kui mõne muul suurema liiklusega silla puhul.. „Katsetamise käigus pannakse silla alla ka eri andureid ning Poakal on silla alla nende paigaldamine ja taladeni juurde pääsemine suhteliselt lihtne võrreldes samasuguste analoogsete sildadega,“ lisas ta.
See ei ole sel sügisel ainus silla koormamise katse Järvamaal. Poaka sillast järgmisel teisipäeval võetakse analoogseks koormamiskatseks ette näiteks Türi vallas asuv Piiumetsa sild. „Ka seal on üks Nõukogude aegseid tüüpsild, milliseid on Eesti omal ajal palju ehitatud,“ põhjendas Kurg. „Samuti on ka seal liiklussagedus väike ja riigiteedel ümbersõit olemas sulgemise hetkel.“
Poaka sild osutus valituks põhjusel, sest see on üks Nõukogude perioodil üks tavalisemaid tüüpsild ja ehk saab eeldada, et ka teised samasugused sillad käituvad koormamisel all samamoodi.
Koormuskatseteks pannakse sild tavaliiklusele kinni. Katse näeb lihtsustatult öeldes välja järgmine: sild mõõdistatakse enne üle, edasi sõidab sillale ca pooleks tunniks raske masin, kus läbivajumisi mõõdetakse, masin sõidab sillalt ära ja sillalt koormuse lahkumisel mõõdistatakse koormuse taastumisest sild uuesti üles. Edasi valmistutakse järgmiseks katseks, aga siis juba teise raskema raskeveokiga.
Katsete vaheajal saab läbilasta sillal autosi, kuid üldiselt tasuks kohalikel inimestel valida teisipäeval kojusõitmiseks ja Poaka silda ületamiseks pigem teised teed, näiteks Türi-Alliku kaudu. Jalakäijatesild jääb avatuks. Juhul kui operatiivsõidukid on väljakutsel, siis need lastakse vajadusel sillalt üle, aga see tähenda , et teatud mõõtmised tulevad kordamisele ja sulgemine võib ajaliselt venida. (JT)
SILLA SULGEMINE
18.09 on Poaka sillal liiklus häiritud vahemikus 11-16. Sild on liiklemiseks täielikult suletud ühe tunni kaupa järgmistel kellaaegadel:
11.00-12.00;
13.00-14.00;
15.00-16.00.
Sillal toimuvad mõõtetööd (proovikoormamine), mistõttu on ülaltoodud kellaaegadel tee raskeveokite poolt täielikult blokeeritud ja ohutusnõuete tõttu ei ole sillale lubatud ka jalakäijaid. Katsetuste vahepeal on sild liikluseks avatud (12.00-13.00 ja 14.00-15.00), kuid tavapärane liiklemine võib olla mõnevõrra häiritud. Palume jälgida ajutisi liikluskorraldusvahendeid ja katsetustööde läbiviijate suuniseid.
Poaka sild asub Kirna – Poaka teel.