Valitsus eraldas raha neljarealisele Kose-Mäo teelõigule

Birgit Itse
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tallinna-Tartu maantee Kose-Mäo vahelise neljarealise  teeehitus
Tallinna-Tartu maantee Kose-Mäo vahelise neljarealise teeehitus Foto: Dmitri Kotjuh / Järva Teataja

Vabariigi valitsus jõudis tänastel riigieelarve aruteludel põhimõttelisele kokkuleppele, mille kohaselt jätkab riik järgmisel aastal Eesti põhimagistraalide Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa, Tallinna-Pärnu-Ikla ja Tallinna-Narva maanteede suuremahulisi ehitustöid.

Majandus- ja taristuminister Kadri Simson ütles, et taristuinvesteeringutest suurimad summad suunatakse tuleval aastal Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa maantee Kose-Mäo teelõigu neljarealiseks ehitamisse, Tallinna-Pärnu maantee Kernu ümbersõidu ja Topi sõlme ehitusse ning lisaks alustatakse Tallinna-Narva maantee Aaspere-Haljala lõigu neljarealiseks ehitamisega.

Minister täpsustas, et Kose-Mäo lõigu neljarealiseks ehitamine läheb kokku hinnanguliselt maksma 170 miljonit eurot ning peaks valmis saama 2022. aastal.

„Uus maanteelõik annab vanaga võrreldes liiklusõnnetuste, aja- ja sõidukikuludelt Eestile säästu umbes 10 miljonit eurot aastas ning linnade vaheline teepikkus väheneb 5,3 kilomeetrilt ning ajaliselt üheksa minutit,“ lausus Simson.

Taristuinvesteeringuid tehes lähtub riik ministri sõnul soovist, et Eesti inimesed saaksid liikuda ohutult ja kiiresti.

„Kõige olulisem on meie jaoks liiklusohutuse suurendamine. Teisalt vähendavad head ja korralikud teed ka ääremaastumise riske ning lisaks saavutame kiiremate ja lühemate teedega ka mõningase majandusliku mõju, kui saame edaspidi transpordiks vähem aega ja kütust kulutada,“ ütles Simson.

Valitsuse taristu investeeringute programmiga on 2019. aastal eelarvesse ette nähtud lisaraha 25 miljonit eurot. Sellest transiitteede programmile on planeeritud 6 miljonit eurot, Aaspere-Haljala lõigu neljarealiseks ehituseks 4 miljonit ja Tallinna-Pärnu maantee arendusteks 15 miljonit eurot.

Lisaks jätkatakse Pärnu lennujaama projekteerimise ja ehitusega. Lennujaama ehituse eeldatav lõpptähtaeg on 2020. aastal.

Riigieelarve kohaselt ehitatakse kruusateedele 2019. aastal katteid 7,5 miljoni euro eest. Toetatakse ka Reidi tee ehitust, lõppevad Haabersti ristmiku rekonstrueerimine ja Gonsiori tänava ehitus ning jätkuvad tegevused Tallinna Lennujaama lennuliiklusala projekti raames. Jätkuvad ka tööd Hundipea sadamas ning Narva Linna läbiva transiittee projekteerimisel.

Teisteks suuremateks projektideks on Tallinna ringtee ehituse 2. etapp (Kanama-Keila ja Luige-Juuliku lõigud), Tallinna-Narva mnt liiklussõlmede ehitus (Väo sõlm), ja Tallinna-Pärnu-Ikla mnt Kernu ümbersõit.

Edasi liigutakse ka Rail Balticu ehitusega, kus tööde osas jõutakse raudteetrassi tehnilise projekteerimiseni.

Tagasi üles