Kontrollige rehvi mustri sügavust, rõhku ja esisilla kokkujooksu

Kuido Saarpuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Naastrehv
Naastrehv Foto: Peeter Kümmel

Sügisesed vihmasajud ja tuul muudavad teed kohati ootamatult libedaks, sest lisaks niiskusele on teel ka puulehed ning muu tuule ja vihma teele kantud sodi. Tuletame siinkohal meelde olulised nüansid, mis võivad libedates teeoludes määravaks saada.

Igal aastal juhtub Eestis sõidukitega kümneid tuhandeid õnnetusi, sageli on üks õnnetuse põhjus libe tee ning määrava tähtsusega on sellises olukorras rehvide seis.

Gjensidige sõidukite kindlustuse vanemtootejuht Marko Privoi sõnul on kulunud ning aastatega jäigaks muutunud suverehvidega sügisel liigelda üsnagi ohtlik. “Sügisel püüavad sõidukijuhid lume tulekuni veel vanade rehvidega ära venitada, kuid just selline olukord on tegelikult väga ohtlik, kuna kulunud suverehvidega võib märjal teekattel pidamine järsult kaduda. Minu kindel soovitus on, et kui suvise rehvi muster on juba alla kolme milimeetri, siis tasub soetada uued suverehvid või kui näiteks talverehvidena kasutatakse lamellrehve, võib need juba sõidukile alla panna. Kindlasti on sügiseste teeoludega mõistlikum liigelda korraliku lamellrehvi kui kulunud suverehviga,” soovitas Privoi.

Kolm olulist asjaolu, mis mõjutavad libedates oludes liiklemist

1)            Sõidukõlblikud rehvid – suverehvide soovituslik mustrisügavus on 3-4 mm ning arvestama peab ka sellega, et rehv muutub ajapikku jäigaks, seetõttu väheneb oluliselt pidamine. Talverehvi soovituslik mustrisügavus on 5 mm.

2)            Rõhk rehvides – madalama rehvirõhuga muutub auto ebastabiilseks, eriti libedates oludes. Lisaks on tühja rehviga suurem kütusekulu ning suureneb rehvi purunemise võimalus. Tavaliselt on soovituslik rõhk kirjas rehvi välisküljel, aga samuti võib selle leida sõiduki kütusepaagi luugi siseküljelt või uksepostilt. Soovitame rehvi rõhku kontrollida vähemalt kord kuus või enne pikemat sõitu.

3)            Esisilla kokkujooks – libedate teeoludega on esisilla kokkujooks väga olulise tähtsusega, kuna vale kokkujooks muudab sõiduki juhitamatuks. Silla kokkujooks võib valeks minna suuremast august läbi sõites või ka siis, kui mõni esisilla detail on liialt kulunud. Vale kokkujooksu tunneb ära rehvide ebaühtlasest kulumisest. Soovitame enne talve lasta esisilla kokkujooksu töökojas kontrollida.

Gjensidige on tänavu sõidukite kahjusid välja maksud 5000 korral summas 3,8 miljonit eurot.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles