Alates käesoleva aasta maist väljastab politsei- ja piirivalveamet viieaastase kehtivusega digi-ID-kaarte, enne seda kehtisid digi-ID-kaardid kolm aastat, edastas ameti pressiesindaja. 1. novembrist alates saavad ka varem väljastatud kolmeaastase kehtivusega digi-ID-kaartide omanikud pikendada oma kaardi kehtivusaja viie aastani.
Digi-ID-kaardi kehtivusaja pikendamine käib kauguuenduse kaudu ehk seda saab kaardiomanik teha isikliku arvuti ja kaardilugejaga. Kehtivusaja pikenduseks tuleb arvutisse laadida uus ID-tarkvara ning järgida selle antavaid juhiseid.
„Võimalus digi-ID-kaardi kehtivusaega ise pikendada säästab kaardiomanikele nii aega kui ka raha, sest nii ei ole vaja tulla PPA teenindusse ega tasuda uue kaardi riigilõivu,“ ütles politsei- ja piirivalveameti identiteedi ja staatuste büroo juht Margit Ratnik. „Kehtivusaja pikendamine ei ole kohustuslik ja kaardid, mida ei kauguuendata, kehtivad oma algse kehtivusaja lõpuni.“
Kehtivusaja pikendamine ei ole kohustuslik ja kaardid, mida ei kauguuendata, kehtivad oma algse kehtivusaja lõpuni
Kehtivusaega saab pikendada ainult kolmeaastase kehtivusega digi-ID-kaartidel ehk neil, mis on välja antud enne käesoleva aasta 1. maid. Selliseid kaarte on praegu kasutuses ligi 30 000.
Kui digi-ID-kaart on praeguseks kehtivusaja juba ületanud või selle sertifikaadid on mingil muul põhjusel suletud, siis kaardi kehtivusaega pikendada ei saa.
Kehtivusaega saab pikendada ainult kauguuendamisega. Politsei- ja piirivalveameti teenindustes seda teha ei saa.
Kõigile kolmeaastase kehtivusega digi-ID-kaardi omanikele, kel on aktiveeritud @eesti.ee e-posti aadress, saavad lähipäevil kehtivusaja pikenduse võimaluse kohta ka teavituse. (BNS)