Ekspert: Järvamaa turismiettevõtted võiksid end ka turunduskuludeta palju edukamalt müüa

Silja Vilbu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tammsaare muuseum Vargamäe
Tammsaare muuseum Vargamäe Foto: A. H. Tammsaare muuseum Vargamäel

Kuigi EASi turismiarenduskeskuse turismiinfosüsteemi eksperdi Elen Juurma sõnul on Järvamaalt visitestonia.com portaalis esindatud üle 300 turismiobjekti, siis on hulk turismiga seotud ettevõtteid, kes pole end veel keskkonda registreerinud ja jätavad olulise turundusvõimaluse kasutamata. 

Elen Juurma sõnul on maakonna turismisissetulekute suurendamiseks oluline, et võimalikult paljud piirkonna turismiteenuste osutajad oleksid külastajatele veebis hästi leitavad. „See aitab nähtavust suurendada nii  ettevõttel endal kui muudab ka turistidele atraktiivsemaks maakonna tervikuna,“ lausus Juurma.

Kui mõelda ütlusele „Tasuta lõunaid pole olemas“, siis enda turundus miljonite külastajatega seitsmekeelses portaalis  seda turismiettevõtjatele Juurma meelest siiski  on. „Kui jõulupeod on läbi ja talvel vähem külastajaid, on hea aeg turundus ette võtta, seda enam, et konto loomine visitestonia.com portaali on hõlbus ja läheb kiiresti,“ soovitas ta.

Ta lisas, et turismiettevõtted saavad end keskkonda registreerida kohaliku turismiinfokeskuse abil ning andmete lisamine on tasuta, samuti võtab turismiarenduskeskus enda kanda tõlkekulud.

Uutel, registreeritavatel turismiettevõtjatel, näiteks väiksematel koduköökidel, suveniiripoodidel,  käsitöökodadel, matkade ja teiste elamuste korraldajatel, pole kohustust end riiklikku andmebaasi lisada ja nii on neid raske leida. „Rohkemate klientide ja Eesti suuremate turismitulude huvides on aga oluline, et turismiettevõtjad oma ettevõtte reklaamteksti ja kutsuvad fotod  visitestonia.com portaali lisaks ning neid ajakohasena hoiaks,“ ütles Juurma.

Tema sõnul lisandub andmete kuvamisele palju muudki: EASi turismiarenduskeskus kasutab turismiobjektide infot, reklaamides Eestit ajakirjanduses ja sotsiaalmeedias, messidel ja koostöövõrgustikes. Ettevõtted saavad vaadata statistikat selle kohta, kes ja kui palju nende objekti vastu huvi tunneb, ning lasta külastajatel toodet-teenust broneerida kohe sealsamas portaalis. Samuti saavad registreerunud ettevõtted ligipääsu Visit Estonia e-akadeemiale, et oma ettevõtet eri valdkondades hinnata ja arendada.

Veebikeskkonda visitestonia.com on oma andmed lisanud juba üle 4500 turismiettevõtte üle Eesti, kes pakuvad üle 8000 turismielamuse. Lisaks leiab keskkonnast infot sadade põnevate ürituste kohta. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles