Keskkonnaagentuur esitleb Riigi Ilmateenistuse juubeli logo

Kuido Saarpuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Riigi Ilmateenistus

2019. aasta mais tähistab 10 aasta juubelit keskkonnaagentuuri juurde kuuluv riigi ilmateenistus, kes koostab ilmaprognoose ja -hoiatusi ning tagab nende edastamise ja kättesaadavuse. Ilmateenistusest saavad  infot ka  lennundus- ja laevandusettevõtted,  kelle tegevustes mängib ilm olulist rolli, samuti on tähtsal kohal koostöö teiste riigiasutustega, eriti ekstreemsemate ilmaolude korral.

 

Nagu  teised väärikaid sünnipäevi tähistavad organisatsioonid, otsustas ka keskkonnaagentuur võtta juubeliaastaks kasutusele logo, mis toetaks asutuse tootemarki ja tutvustaks tähtpäeva ka laiemalt.  Tavapäraselt leitakse lahendus disainibüroost, kuid sel korral mindi teist teed.

Ilmateenistuse töötajad on oma valdkonna eksperdid, kellele töö pakub järjepidevaid katsumusi.  Nende endi hinnangul on ilma prognoosimine pea sõjateadus – vaja on tagada inimeste turvatunne ja ohutu lähiaeg, seda siis peamiselt infoedastuse ja hoiatuste kaudu.  See on liitnud töötajad väga tugevaks meeskonnaks, kes väärtustavad kõrgelt nii oma ametit, asutust kui ka kolleege. Meeskonnatunnetus viis niikaugele, et idee tellida logo mõnest loovagentuurist tundus võõras –  neile pidi logo olema eelkõige nende enda nägu ja jutustama nende enda lugu.

Riigi ilmateenistuse asedirektor Svetlana Pudova ütles, et eesmärk oli leida visuaal, mis oleks lihtsasti mõistetav nii Eesti kui ka rahvusvahelises kontekstis, kasutatav erinevates materjalides ning andma edasi eelkõige  ilmateenistuse olemust.  Lõpptulemus selgus hääletusel, kus  võitis ülekaalukalt  Eva-Maria Sula kavand, millele Piret Pärnpuu  andis  konkreetsema disaini ja vormingu. Eva-Maria on ametilt sünoptik ja Pireti töö on aidata ilmainfo üldsuseni viia. Nende endi sõnul oli töö inspireeriv ja lähendas meeskonda veelgi, koostöö väljaspool kindlaid ametiraame andis võimaluse näha kolleege teises valguses ja avastada neis andeid ning oskusi, millest eelnevalt teadlik ei oldud.

Ilmateenistuse töötajad on oma valdkonna eksperdid, kellele töö pakub järjepidevaid väljakutseid.

Keskkonnaagentuuri direktor Taimar Ala: „Meile oli oluline, et logo jutustaks meie lugu –  ja kes oleksid paremad rääkijad, kui me enda töötajad.  Otsustasime anda võimaluse neile, kes soovivad panustada, usaldasime oma kolleege ega pidanud kahetsema. Meil on äärmiselt hea meel esitleda "Ilmateenistus100" logo. Täname Eva-Mariat ja Piretit,  samuti kõiki teisi, kes konkursil osalesid või muul moel kaasa aitasid.“

Logo ehib aastal 2019 kõikide välja minevate e-kirjade jaluseid ja valdkonda puudutavaid materjale.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles