Indrek Sirk selgitas, et oluline on valida kiirus, mis vastab juhi kogemustele, teeoludele ja nähtavusele. Ta rõhutas, et suurim lubatud sõidukiirus ei ole kohustuslik. «Kui liiklusmärk lubab sõita kiirusega 90 km/h, siis see ei tähenda, et spidomeetri peaks vastava numbrini kerima ka tihedas lume- või vihmasajus, pimedas ja libedal teel,» sõnas ta.
Sirk nentis, et juht peaks sõidukiiruse valima lähtudes oma oskustest ning tee- ja ilmaoludest. «Roolis olija peab alati olema suuteline jääma turvaliselt seisma. Keerulistes oludes ei maksa kiirustada, vaid rahulikult hinnata ja tunnetada, kuidas käitub auto ning kas sul ikka on selle üle kontroll,» lausus ta.
Sirgi hinnangul võiks lakmuspaberiks olla võimekus reageerida. «Kiirus peaks olema selline, et takistuse ilmnemisel, on autojuht suuteline sellele reageerima õnnetust põhjustamata,» märkis ta.
«Pimedal ajal võib sõita täistuledega kiirusel 90 km/h, kuid pooltuledele ümber lülitades tuleb kiirust vähendada. Seda nõuab ka seadus,» tuletas Sirk meelde. Lähituledega on mõistlik kiirus 50-60 km/h, kuna sellelt kiiruselt jõuab tähistamata takistustele veel reageerida.
Lähituli valgustab 50-60 meetrit, kaugtuli aga 100-150 meetrit. Seda on oluline arvestada, sest autot ei ole võimalik peatada hetkega.
Samas märkis Sirk, et udutuled ei suurenda nähtavust. «Udutuli tekitab auto ette heledama valgusvihu, millele silm reageerib ning kaugemale ulatuv vaateväli tegelikult väheneb. Suurematel kiirustel udutuled mitte ei paranda, vaid halvendavad nähtavust,» hoiatas ta.