Selle talve suured temperatuurikõikumised on mõjunud väga halvasti teekatetele ning palju on tekkinud löökauke ja pragusid.
Talvised temperatuuride kõikumised on mõjunud teekatetele laastavalt
„Kogu talve jooksul olnud külma ja sula pidev vaheldumine ning sellest tingitud tihedam kloriidide kasutus on jätnud jälje paljudele teedele,“ ütles maanteeameti lääne regiooni hooldevaldkonna juht Hannes Vaidla. „Katete lagunemist on vähem neis kohtades, kus liikluskoormus on väiksem.“
Talvel on hooldeettevõtted parandanud suuremad ja ohtlikumad katete lagunemised jooksvalt, järgides tehnoloogia valikul ilmastikku. Peamiselt kasutatakse külma asfalti või bituumenit ja killustikku. Paraku vajab asfaltkatte parandamine sooja ilma ning hiljemalt kevadel tuleb enamik parandusi ümber teha. Väga külmade ilmadega paigaldatud külmsegu peab halvemal juhul vastu mõne päeva, plusskraadidega paigaldatud külmsegu võib vastu pidada kevadeni. Sobiva ilmaga lapitakse auke ka bituumeni ja killustikuga, mis on märgatavalt püsivam lahendus.
„Kõige hullem aeg ehk märtsi lõpp ja aprilli algus on veel ees, kuna siis teede lagunemine intensiivistub,“ ütles Vaidla. „Ent hooldepartnerid on valmis ning teede parandamisega alustatakse niipea kui ilm seda võimaldab.“
Talvel on hooldeettevõtted parandanud suuremad ja ohtlikumad katete lagunemised jooksvalt, järgides tehnoloogia valikul ilmastikku.
Just seetõttu on maanteeamet juba asunud kehtestama massipiiranguid nii kergkatetega kui ka kruusateedel. Sealgi on olukord keeruline, sest osa teid on jääs, osa külmunud ja osa juba kuib. Maanteeamet ootab liiklejatelt mõistvat suhtumist ja palub kehtestatud piirangutest kindlasti kinni pidada.
Operatiivset infot kehtestatud massipiirangutest saab portaalist Tark Tee http://tarktee.mnt.ee/ või maanteeinfokeskuse lühinumbrilt 1510.